Nissan konečně vypustil do světa první oficiální fotografie nového modelu 370Z. Jde o přímého nástupce dnes již legendární 350Z. Jak tedy vypadá klasické kupé a menší bratr Nissanu GT-R?
Sportovní kupé mají u Datsunu a později Nissanu dlouhou historii. Za všechny vzpomeňme například 200 SX, 240Z, 350Z nebo třeba řadu Skyline. Všechny vynikaly výbornými jízdními vlastnostmi, na svou dobu výkonnými motory a příznivou cenou. Sotva se ale na trhu začalo usazovat nové GT-R, už tu máme dalšího nového kluka v ulici. Je jím 370Z, přímý nástupce stárnoucího 350Z
Na první pohled je patrné, že módní vlna retro prvků zasáhla i Japonsko. Prvky jako dlouhá přední kapota či jakoby 'useknutá' zadní část je jasným odkazem na model 240Z. Interiér je značně podobný tomu v 350Z. Dominují mu centrální budíky nad středovou konzolí. Pod němi najdeme centrální obrazovku, která slouží k ovládání všech elektronických 'vychytávek' vozu a je stejná, jako u jiných vozů značky Nissan/Infinity.
Nakonec něco k technice. Pod kapotou bije šestiválcové srdce o výkonu 330 koní a objemu 3.7 litru. Celé 370Z je širší, nižší a kratší než odcházející předchůdce. Spolu s úplně novým podvozkem se dají očekávat opět o něco lepší jízdní vlastnosti.
NIssan 370Z bude oficiálně představen 19. Listopadu na autosalonu v Los Angeles. Na trh se dostane počátkem roku 2009.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.