Nissan konečně vypustil do světa první oficiální fotografie nového modelu 370Z. Jde o přímého nástupce dnes již legendární 350Z. Jak tedy vypadá klasické kupé a menší bratr Nissanu GT-R?
Sportovní kupé mají u Datsunu a později Nissanu dlouhou historii. Za všechny vzpomeňme například 200 SX, 240Z, 350Z nebo třeba řadu Skyline. Všechny vynikaly výbornými jízdními vlastnostmi, na svou dobu výkonnými motory a příznivou cenou. Sotva se ale na trhu začalo usazovat nové GT-R, už tu máme dalšího nového kluka v ulici. Je jím 370Z, přímý nástupce stárnoucího 350Z
Na první pohled je patrné, že módní vlna retro prvků zasáhla i Japonsko. Prvky jako dlouhá přední kapota či jakoby 'useknutá' zadní část je jasným odkazem na model 240Z. Interiér je značně podobný tomu v 350Z. Dominují mu centrální budíky nad středovou konzolí. Pod němi najdeme centrální obrazovku, která slouží k ovládání všech elektronických 'vychytávek' vozu a je stejná, jako u jiných vozů značky Nissan/Infinity.
Nakonec něco k technice. Pod kapotou bije šestiválcové srdce o výkonu 330 koní a objemu 3.7 litru. Celé 370Z je širší, nižší a kratší než odcházející předchůdce. Spolu s úplně novým podvozkem se dají očekávat opět o něco lepší jízdní vlastnosti.
NIssan 370Z bude oficiálně představen 19. Listopadu na autosalonu v Los Angeles. Na trh se dostane počátkem roku 2009.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.