Nemecká automobilka Ford je známa mnohými športovo zameranými variantami svojich modelov, najnovším prírastkom do rodiny športových Focusov bude verzia Zetec S. Úpravy sa však nedotknú naladenia podvozku a motora, všetko ostane iba pri vonkajšom bodykite.
Ford vypočul prosby svojich nadšencov a záujemcov o faceliftovaný Focus a pripravil pre nich ďalšiu zaujímavú úpravu vonkajšieho vzhľadu, ktorá dodáva vozidlu dravejší výraz.
Ford Focus Zetec S sa bude predávať ako v päťdverovej, tak aj v trojdverovej verzii. Od ostatných Focusov sa odlišuje mierne upraveným bodykitom, 17-palcovými diskami, novým zadným difúzorom, a úpravy sa nevyhli ani interiéru, v ktorom sa dá nájsť zopár športových doplnkov, z ktorých spomenieme športové hliníkové pedále, rôzne dekoračné prvky a rozhodne zaujme chrómovaný prah s logom WRC. Komu by spomínané úpravy nestačili, pre toho je prichystaný špeciálny balík Premium, ktorý obsahuje 18-palcové zliatinové disky, hliníkové lišty a šachovnicový motív na bokoch karosérie.
Ponuka motorizácii pre Ford Focus Zetec S sa nelíši od ponuky bežného prevedenia, k dispozícii sú benzínové aj naftové agregáty o objemoch od 1,6 do 2,0 litra.
Ford Focus Zetec S je však určený len pre britský automobilový trh, na ktorom majú podobné špeciality od Fordu takmer zaručený úspech.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.