Nemecká automobilka Ford je známa mnohými športovo zameranými variantami svojich modelov, najnovším prírastkom do rodiny športových Focusov bude verzia Zetec S. Úpravy sa však nedotknú naladenia podvozku a motora, všetko ostane iba pri vonkajšom bodykite.
Ford vypočul prosby svojich nadšencov a záujemcov o faceliftovaný Focus a pripravil pre nich ďalšiu zaujímavú úpravu vonkajšieho vzhľadu, ktorá dodáva vozidlu dravejší výraz.
Ford Focus Zetec S sa bude predávať ako v päťdverovej, tak aj v trojdverovej verzii. Od ostatných Focusov sa odlišuje mierne upraveným bodykitom, 17-palcovými diskami, novým zadným difúzorom, a úpravy sa nevyhli ani interiéru, v ktorom sa dá nájsť zopár športových doplnkov, z ktorých spomenieme športové hliníkové pedále, rôzne dekoračné prvky a rozhodne zaujme chrómovaný prah s logom WRC. Komu by spomínané úpravy nestačili, pre toho je prichystaný špeciálny balík Premium, ktorý obsahuje 18-palcové zliatinové disky, hliníkové lišty a šachovnicový motív na bokoch karosérie.
Ponuka motorizácii pre Ford Focus Zetec S sa nelíši od ponuky bežného prevedenia, k dispozícii sú benzínové aj naftové agregáty o objemoch od 1,6 do 2,0 litra.
Ford Focus Zetec S je však určený len pre britský automobilový trh, na ktorom majú podobné špeciality od Fordu takmer zaručený úspech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.