Nemecká automobilka Ford je známa mnohými športovo zameranými variantami svojich modelov, najnovším prírastkom do rodiny športových Focusov bude verzia Zetec S. Úpravy sa však nedotknú naladenia podvozku a motora, všetko ostane iba pri vonkajšom bodykite.
Ford vypočul prosby svojich nadšencov a záujemcov o faceliftovaný Focus a pripravil pre nich ďalšiu zaujímavú úpravu vonkajšieho vzhľadu, ktorá dodáva vozidlu dravejší výraz.
Ford Focus Zetec S sa bude predávať ako v päťdverovej, tak aj v trojdverovej verzii. Od ostatných Focusov sa odlišuje mierne upraveným bodykitom, 17-palcovými diskami, novým zadným difúzorom, a úpravy sa nevyhli ani interiéru, v ktorom sa dá nájsť zopár športových doplnkov, z ktorých spomenieme športové hliníkové pedále, rôzne dekoračné prvky a rozhodne zaujme chrómovaný prah s logom WRC. Komu by spomínané úpravy nestačili, pre toho je prichystaný špeciálny balík Premium, ktorý obsahuje 18-palcové zliatinové disky, hliníkové lišty a šachovnicový motív na bokoch karosérie.
Ponuka motorizácii pre Ford Focus Zetec S sa nelíši od ponuky bežného prevedenia, k dispozícii sú benzínové aj naftové agregáty o objemoch od 1,6 do 2,0 litra.
Ford Focus Zetec S je však určený len pre britský automobilový trh, na ktorom majú podobné špeciality od Fordu takmer zaručený úspech.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.