BMW je asi prvním velkým výrobcem, který nabídne sériový elektromobil. Mini vlastněné koncernem BMW se bude vyrábět v zatím limitované elektrické sérii. Známe první oficiální detaily tohoto průlomového vozu.
Mini se díky své velikosti k zástavbě elektrického pohonu docela hodí. Ačkoliv začátek produkce charakterizuje jen série 500 kusů, v případě dostatečného zájmu dám kvalitní Ostravskou klobásu na to, že automobilka zhodnotí peníze vložené do vývoje zvýšením počtu nabízených kusů. Dočkali bychom se tak i opravdu sériové výroby.
Parametry vypadají slibně, výkon je 204 koní a točivý moment 220 Nm. Se zrychlením z klidu na stovku za 8,5 a maximální rychlostí 152 km/h jistě nebude brzdou provozu. Dojezd je velmi pěkných 240 km.
Energie se ukládá v bateriích vybavených technologií Li-Ion a to o celkové kapacitě 35 kWh. Napětí je 380 V, přičemž baterie se skládají z 5088 článků spojených ve 48 modulů. Pomalu si zvykejme na nová měřítka spotřeby, Mini totiž na každých 100 ujetých kilometrů spotřebuje průměrně 11,67 kWh, podle angloamerických měřítek tedy ujede 5,4 mil (8,65 km) na jednu kilowatthodinu. Díky rekupuraci brzdné energie je možné navrátit zpět až 20% energie, čísla jsou tedy o poznání méně přesná než u benzínu, mohou se měnit v závislosti na zpětném odběru ať už z brzd, nebo třeba i ze solárních článků, které sice Mini nemá, ale vozy jimi vybavené jistě přijdou co nevidět.
Hmotnost takto upraveného Mini je 1465 kilo.První série bude omezena jen dvěma místy k sezení, sériová verze na tom jistě bude lépe.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?