BMW je asi prvním velkým výrobcem, který nabídne sériový elektromobil. Mini vlastněné koncernem BMW se bude vyrábět v zatím limitované elektrické sérii. Známe první oficiální detaily tohoto průlomového vozu.
Mini se díky své velikosti k zástavbě elektrického pohonu docela hodí. Ačkoliv začátek produkce charakterizuje jen série 500 kusů, v případě dostatečného zájmu dám kvalitní Ostravskou klobásu na to, že automobilka zhodnotí peníze vložené do vývoje zvýšením počtu nabízených kusů. Dočkali bychom se tak i opravdu sériové výroby.
Parametry vypadají slibně, výkon je 204 koní a točivý moment 220 Nm. Se zrychlením z klidu na stovku za 8,5 a maximální rychlostí 152 km/h jistě nebude brzdou provozu. Dojezd je velmi pěkných 240 km.
Energie se ukládá v bateriích vybavených technologií Li-Ion a to o celkové kapacitě 35 kWh. Napětí je 380 V, přičemž baterie se skládají z 5088 článků spojených ve 48 modulů. Pomalu si zvykejme na nová měřítka spotřeby, Mini totiž na každých 100 ujetých kilometrů spotřebuje průměrně 11,67 kWh, podle angloamerických měřítek tedy ujede 5,4 mil (8,65 km) na jednu kilowatthodinu. Díky rekupuraci brzdné energie je možné navrátit zpět až 20% energie, čísla jsou tedy o poznání méně přesná než u benzínu, mohou se měnit v závislosti na zpětném odběru ať už z brzd, nebo třeba i ze solárních článků, které sice Mini nemá, ale vozy jimi vybavené jistě přijdou co nevidět.
Hmotnost takto upraveného Mini je 1465 kilo.První série bude omezena jen dvěma místy k sezení, sériová verze na tom jistě bude lépe.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.