BMW je asi prvním velkým výrobcem, který nabídne sériový elektromobil. Mini vlastněné koncernem BMW se bude vyrábět v zatím limitované elektrické sérii. Známe první oficiální detaily tohoto průlomového vozu.
Mini se díky své velikosti k zástavbě elektrického pohonu docela hodí. Ačkoliv začátek produkce charakterizuje jen série 500 kusů, v případě dostatečného zájmu dám kvalitní Ostravskou klobásu na to, že automobilka zhodnotí peníze vložené do vývoje zvýšením počtu nabízených kusů. Dočkali bychom se tak i opravdu sériové výroby.
Parametry vypadají slibně, výkon je 204 koní a točivý moment 220 Nm. Se zrychlením z klidu na stovku za 8,5 a maximální rychlostí 152 km/h jistě nebude brzdou provozu. Dojezd je velmi pěkných 240 km.
Energie se ukládá v bateriích vybavených technologií Li-Ion a to o celkové kapacitě 35 kWh. Napětí je 380 V, přičemž baterie se skládají z 5088 článků spojených ve 48 modulů. Pomalu si zvykejme na nová měřítka spotřeby, Mini totiž na každých 100 ujetých kilometrů spotřebuje průměrně 11,67 kWh, podle angloamerických měřítek tedy ujede 5,4 mil (8,65 km) na jednu kilowatthodinu. Díky rekupuraci brzdné energie je možné navrátit zpět až 20% energie, čísla jsou tedy o poznání méně přesná než u benzínu, mohou se měnit v závislosti na zpětném odběru ať už z brzd, nebo třeba i ze solárních článků, které sice Mini nemá, ale vozy jimi vybavené jistě přijdou co nevidět.
Hmotnost takto upraveného Mini je 1465 kilo.První série bude omezena jen dvěma místy k sezení, sériová verze na tom jistě bude lépe.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).