Mini E - znáte snad úspornější?

Marek Litzman, 20. října 2008, 09:05 Google+

BMW je asi prvním velkým výrobcem, který nabídne sériový elektromobil. Mini vlastněné koncernem BMW se bude vyrábět v zatím limitované elektrické sérii. Známe první oficiální detaily tohoto průlomového vozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
E

E | foto: MINI

Sdílejte článek

Mini se díky své velikosti k zástavbě elektrického pohonu docela hodí. Ačkoliv začátek produkce charakterizuje jen série 500 kusů, v případě dostatečného zájmu dám kvalitní Ostravskou klobásu na to, že automobilka zhodnotí peníze vložené do vývoje zvýšením počtu nabízených kusů. Dočkali bychom se tak i opravdu sériové výroby.

Parametry vypadají slibně, výkon je 204 koní a točivý moment 220 Nm. Se zrychlením z klidu na stovku za 8,5 a maximální rychlostí 152 km/h jistě nebude brzdou provozu. Dojezd je velmi pěkných 240 km.

Energie se ukládá v bateriích vybavených technologií Li-Ion a to o celkové kapacitě 35 kWh. Napětí je 380 V, přičemž baterie se skládají z 5088 článků spojených ve 48 modulů. Pomalu si zvykejme na nová měřítka spotřeby, Mini totiž na každých 100 ujetých kilometrů spotřebuje průměrně 11,67 kWh, podle angloamerických měřítek tedy ujede 5,4 mil (8,65 km) na jednu kilowatthodinu. Díky rekupuraci brzdné energie je možné navrátit zpět až 20% energie, čísla jsou tedy o poznání méně přesná než u benzínu, mohou se měnit v závislosti na zpětném odběru ať už z brzd, nebo třeba i ze solárních článků, které sice Mini nemá, ale vozy jimi vybavené jistě přijdou co nevidět.

Hmotnost takto upraveného Mini je 1465 kilo.První série bude omezena jen dvěma místy k sezení, sériová verze na tom jistě bude lépe.

Vytisknout

Diskuze: Mini E - znáte snad úspornější?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Santa Fe

Hyundai je další automobilkou zasaženou krizí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud