Nový town-car Toyota iQ se dočkal svých evropských specifikací a cen. Konkurenčně je tento vůz namířen proti Smartu a jiným mini vozům určeným především do města. Jak tedy vypadají ceny a prvky výbavy?
Toyota iQ přichází pouze se dvěma stupni výbavy: iQ a iQ2, s cenami začínajími na 9 495 librách (asi 290 000 Kč) za manuální převodovku. Verze s bezestupňovým automatem začíná na 10 495 librách (asi 320 000 Kč).
Všechny modely mají standartně 15-ti palcová litá kola, elektricky vyhřívaná a nastavitelná zpětná zrcátka klimatizaci a audio sestavu se šesti reproduktory s AUX vstupem.
Vyšší výbava vás vyjde asi o 1000 liber dráž, ale dostane k ní litá kola s vysokým leskem, mlhovky, automatické zapínání světel, deštový senzor, bezklíčový vstup a startování a kontrolu kvality ovzduší v interiéru.
Bezpečností výbava zahrnuje samozřejmě ABS, kontrolu trakce a stability vozu. Specialitou je devět airbagů včetně úplně nového airbagu za zadními sedadly.
Standartní pohonnou jednotkou pro výbavu iQ bude zážehová jednotka 1.0 VVT-i s vylučovanými emisemi na úrovni 99g/km. Výkon prozatím není znám.
V příplatkové výbavě najdeme kožená sedadla, navigaci a iSport, iUrban a iStyle balíčky.
Balíček iSport obsahuje zadní spoiler či chromovanou koncovku výfuku. iUrban nabídne zadní parkovací senzory, oboustranný (guma, velur) koberec do kufru a koberečky do interiéru. A nakonec iStyle zahrnuje chromované boční lišty, zadní chromované obložení a hliníkové lišty vnitřní strany prahů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.