Nový town-car Toyota iQ se dočkal svých evropských specifikací a cen. Konkurenčně je tento vůz namířen proti Smartu a jiným mini vozům určeným především do města. Jak tedy vypadají ceny a prvky výbavy?
Toyota iQ přichází pouze se dvěma stupni výbavy: iQ a iQ2, s cenami začínajími na 9 495 librách (asi 290 000 Kč) za manuální převodovku. Verze s bezestupňovým automatem začíná na 10 495 librách (asi 320 000 Kč).
Všechny modely mají standartně 15-ti palcová litá kola, elektricky vyhřívaná a nastavitelná zpětná zrcátka klimatizaci a audio sestavu se šesti reproduktory s AUX vstupem.
Vyšší výbava vás vyjde asi o 1000 liber dráž, ale dostane k ní litá kola s vysokým leskem, mlhovky, automatické zapínání světel, deštový senzor, bezklíčový vstup a startování a kontrolu kvality ovzduší v interiéru.
Bezpečností výbava zahrnuje samozřejmě ABS, kontrolu trakce a stability vozu. Specialitou je devět airbagů včetně úplně nového airbagu za zadními sedadly.
Standartní pohonnou jednotkou pro výbavu iQ bude zážehová jednotka 1.0 VVT-i s vylučovanými emisemi na úrovni 99g/km. Výkon prozatím není znám.
V příplatkové výbavě najdeme kožená sedadla, navigaci a iSport, iUrban a iStyle balíčky.
Balíček iSport obsahuje zadní spoiler či chromovanou koncovku výfuku. iUrban nabídne zadní parkovací senzory, oboustranný (guma, velur) koberec do kufru a koberečky do interiéru. A nakonec iStyle zahrnuje chromované boční lišty, zadní chromované obložení a hliníkové lišty vnitřní strany prahů.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.