Hyundai představuje své sportovní kupé. Šestiválcový motor s výkonem přes 300 koní je pro Koreu dosud nevídaný kousek, že by se Korea snažila prorazit i v nových segmentech? Bohužel opět jen za oceánem.
To hlavní najdeme pod kapotou. Motor o objemu 3,8 má výkon 310 koní a údajně velmi plynulý přísun výkonu. Točivý moment je nemalých 360 Nm. Důležité pro sportovní jízdu je to, že veškerá síla jde na zadní kola.
Silná verze RS má oproti té standardní upravený podvozek, mimo jiné i brzdový systém. Ten navrhla renomovaná firma Brembo, přičemž obě nápravy brzdí čtyřpístkové brzdy s kotouči vepředu o průměru 340, vzadu 330 mm.
Navíc se počítá i s prodejem ještě sportovněji naladěného podvozku.
Můžeme jen litovat toho, že o prodejích v Evropě zatím není ani zmínka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?