Pininfarina, slavná italská karosárna, se rozhodla ukrojit si velký díl ze stále rostoucího koláče ekologických vozidel. Chce vlastním výrobkem světu dokázat, že ekologický se nemusí rovnat nijak špatný.
Společnost Pininfarina se rozhodla, že je nejvyšší čas vyrobit si vlastní elektromobil. Ve spolupráci s francouzskou společností Bolloré představila na autosalonu v Paříži téměř sériovou verzi nového elektromobilu P0.
Pod kapotou najdeme motor o výkonu 60 koní neboli 45 kW. Maximální rychlost je 120 km/h, pro město tedy tak akorát. Dojezd je velmi vysokých 250 kilometrů, což už začíná být použitelná hodnota.
Baterie jsou projektovány tak, aby byly co nejlépe vyměnitelné.
Je vidět, že Pininfarina má velké cíle. nemáme data o očekávaných prodejích ani o cenách, první hodnota ale má být vysoká a díky tomu má být cena nízká. Pinifarina B0 má být prvním opravu masově prodávaným elektromobilem. Tak uvidíme...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?