Pininfarina, slavná italská karosárna, se rozhodla ukrojit si velký díl ze stále rostoucího koláče ekologických vozidel. Chce vlastním výrobkem světu dokázat, že ekologický se nemusí rovnat nijak špatný.
Společnost Pininfarina se rozhodla, že je nejvyšší čas vyrobit si vlastní elektromobil. Ve spolupráci s francouzskou společností Bolloré představila na autosalonu v Paříži téměř sériovou verzi nového elektromobilu P0.
Pod kapotou najdeme motor o výkonu 60 koní neboli 45 kW. Maximální rychlost je 120 km/h, pro město tedy tak akorát. Dojezd je velmi vysokých 250 kilometrů, což už začíná být použitelná hodnota.
Baterie jsou projektovány tak, aby byly co nejlépe vyměnitelné.
Je vidět, že Pininfarina má velké cíle. nemáme data o očekávaných prodejích ani o cenách, první hodnota ale má být vysoká a díky tomu má být cena nízká. Pinifarina B0 má být prvním opravu masově prodávaným elektromobilem. Tak uvidíme...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.