2x VIDEO: Renault na autosalonu v Paříži představil i již dříve avizovanou verzi svého polonákladního vozu Kangoo. Je kratší, stylovější a jmenuje se Be Bop. To vše korunoval i elektrickým konceptem ZE.
Když jsem téměř přesně před rokem představoval nové Renault Kangoo, nemohl jsem se nezmínit i o studii Compact, která se loni v září představila s ním. Napsal jsem tehdy "Prorokuji, že compact nevidíme ve svém životě naposledy. Do roka a do dne..." a vidíte, už je tu.
Be Bop je stylovým derivátem většího Kangooa a od něj se odvíjí většina vlastností. Karoserie se změnila na jen třídveřovou, jeden pár dveří tedy odpadl. Při zkrácení na 387 cm není divu.
Be Bop je čtyřmístný, po B-sloupek je to standardní Kangoo včetně předních sedadel. Be Bop ovšem má pouze dvě zadní sedadla a o kus menší kufr.
Právě zadní část je opravdovou hříčkou designéra. Je složena z několika částí. Střešní díl se může vysunout a vytvořit tak cestujícím vzadu otevřené nebe nad hlavou. K tomu přispěje i zadní sklo, které se sesune do dveří.
Na podporu tohoho nového stylového modelu automobilka vytvořila i elektrickou verzi v karoserii Be Bopa. Jméno tohoto konceptu je ZE a není úplně náhodné, zkracuje totiž Zero emission, tedy nulové emise.
Pod kapotou najdeme elektromotor o výkonu 70 kW, tedy asi 94 koní a točivém momentu 226 Nm. Energii najdeme uloženou v Li-Ion bateriích
Renault se rozhodl, že do tří let bude masově vyrábět vozidla čistě na elektřinu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.