Peugeot 308 Stop&Start - ekologicky a úsporne

Braňo Porubčan, 5. října 2008, 10:42 Google+

Peugeot na autosalóne v Paríži predstavil úspornú verziu modelu 308, ktorá je naladená ekologicky a úsporne. Hlavnou zmenou oproti bežnej verzii Peugeotu 308 bude modifikovaný agregát 1,6 HDi s výkonom 80 kW.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
308 Stop&Stop

308 Stop&Stop | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Technika Peugeotu 308 Stop&Start spočíva v samočinnom vypínaní motora pri rýchlostiach nižších ako 6 kilometrov za hodinu. Motor ostane vypnutý dovtedy, kým vodič neuvoľní brzdový pedál a o činnosti agregátu ho informuje kontrolka na prístrojovom paneli. Samozrejmosťou je možnosť vypnutia systému tlačítkom „eco off“, systém sa automaticky deaktivuje pri vonkajšej teplote nižšej ako -5°C alebo pri nedostatočnej kapacite batérie.

 Súčasťou Stop&Start systému od Peugeotu je elektromotor s výkonom 4 kW, ktorý funguje ako štartér a alternátor, v prípade brzdenia dobíja batériu. Úprava pôvodného motora 1,6 HDi nebude príliš nákladná, pretože elektromotor je umiestnený na mieste, kde bol umiestnený pôvodný alternátor.

Parametre agregátu pre Peugeot 308 Stop&Start budú oproti bežnej verzii mierne upravené, výkon bude dosahovať hodnotu 82 kW (+2 kW), krútiaci moment bude dosahovať maximálnu hodnotu 270 Nm, s funkciou overboost až 285 Nm (+30, resp. 25 Nm). Motor vybavený filtrom pevných častíc už dnes dosahuje emisnú normu Euro 6. Agregát je k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá je riadená elektronicky s možnosťou manuálneho alebo automatického radenia.

Ekologický model 308 sa dostane do predaja až v roku 2011, priemerná spotreba bude dosahovať iba 4,1 litra na 100 km, čo je o 0,8 litra paliva menej, ako spotrebuje bežná verzia.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 308 Stop&Start - ekologicky a úsporne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Roomster

TEST: Škoda Roomster - rodinný priateľ

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud