Peugeot na autosalóne v Paríži predstavil úspornú verziu modelu 308, ktorá je naladená ekologicky a úsporne. Hlavnou zmenou oproti bežnej verzii Peugeotu 308 bude modifikovaný agregát 1,6 HDi s výkonom 80 kW.
Technika Peugeotu 308 Stop&Start spočíva v samočinnom vypínaní motora pri rýchlostiach nižších ako 6 kilometrov za hodinu. Motor ostane vypnutý dovtedy, kým vodič neuvoľní brzdový pedál a o činnosti agregátu ho informuje kontrolka na prístrojovom paneli. Samozrejmosťou je možnosť vypnutia systému tlačítkom „eco off“, systém sa automaticky deaktivuje pri vonkajšej teplote nižšej ako -5°C alebo pri nedostatočnej kapacite batérie.
Súčasťou Stop&Start systému od Peugeotu je elektromotor s výkonom 4 kW, ktorý funguje ako štartér a alternátor, v prípade brzdenia dobíja batériu. Úprava pôvodného motora 1,6 HDi nebude príliš nákladná, pretože elektromotor je umiestnený na mieste, kde bol umiestnený pôvodný alternátor.
Parametre agregátu pre Peugeot 308 Stop&Start budú oproti bežnej verzii mierne upravené, výkon bude dosahovať hodnotu 82 kW (+2 kW), krútiaci moment bude dosahovať maximálnu hodnotu 270 Nm, s funkciou overboost až 285 Nm (+30, resp. 25 Nm). Motor vybavený filtrom pevných častíc už dnes dosahuje emisnú normu Euro 6. Agregát je k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá je riadená elektronicky s možnosťou manuálneho alebo automatického radenia.
Ekologický model 308 sa dostane do predaja až v roku 2011, priemerná spotreba bude dosahovať iba 4,1 litra na 100 km, čo je o 0,8 litra paliva menej, ako spotrebuje bežná verzia.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.