V stánku nemeckej automobilky Volkswagen na práve prebiehajúcom autosalóne v Paríži sa všetko točí okolo nového modelu VW Golf šiestej generácie. Pozornému oku však neujde ani mierna modernizácia vlajkovej lode automobilky Volkswagen Phaeton.
Volkswagen Phaeton sa v Paríži predstavuje s miernou modernizáciou pre modelový rok 2009, ktorú prezentuje miernymi zmenami vonkajšieho vzhľadu. Tieto zmeny sa však týkajú len mierne retušovaných tvarov prednej masky a novou grafikou predných svetlometov, ktorým v ich spodnej časti nechýba moderný pásik LED pre denné svietenie.
Pre záujemcov o Phaeton sú pripravené 3 nové druhy zliatinových diskov vo veľkosti 17, 18 alebo 19 palcov a niekoľko nových odtieňov karosérie.
Mierne zmeny sa dotkli aj interiéru, ktorý dostal pozmenenú stredovú konzolu s novým, štandardne zabudovaným audiosystémom RCD 810, prípadne na želanie dostupným systémom RNS 810 so zabudovanou navigáciou. K dispozícii je aj cúvacia kamera zabudovaná vo firemnom znaku VW na veku batožinového priestoru, ktorej obraz sa premieta na obrazovku navigačného systému. V interiéri je novinkou aj upravené ovládanie štvorzónovej automatickej klimatizácie.
Novinkou pod kapotou vlajkovej lode Phaeton je benzínový agregát 3,6 V6 FSI s výkonom 280 koní (206 kW) pri 6250 ot./min. a krútiacim momentom 360 Nm, ktorý je k dispozícii od 2500 do 5000 otáčok za minútu. Tento agregát nahradil starší vidlicový šesťvalec s objemom 3,2 litra a výkonom 241 koní (177 kW). V kombinácii s týmto motorom je k dispozícii pohon všetkých kolies 4Motion v kombinácii s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.
S novým motorom 3,6 V6 FSI dosahuje Phaeton zrýchlenie z nuly na stovku za 8,6 sekundy pri priemernej spotrebe 11,7 l na 100 km, emisie dosahujú hodnotu 273 g/km. Agregát spĺňa prísnu emisnú normu EURO 5.
Modernizovaný Volkswagen Phaeton pre modelový rok 2009 sa dostane do predaja ešte koncom tohto roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.