Renault plánuje predstaviť svetu v Prríži nielen bežné sériové prevedenie modelu Mégane vo dvoch karosárskych verziách ako päťdverový a trojdverový športovo ladený hatchback. Vo svetovej premiére sa predstaví aj superšportová pretekárska verzia seriálu Eurocup Mégane Trophy.
O pohon tejto superšportovej okruhovej verzie s názvom Renault Mégane Trophy sa postará vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra, ktorý dosahuje maximálny výkon 360 konských síl (265 kW). K dispozícii bude pohon zadnej nápravy pomocou poloautomatickej prevodovky s radením rýchlosti páčkami pod volantom. Mégane Trophy je vystužený bezpečnostným trúbkovým rámom pre splnenie kritérii pre homologizáciu spoločnosti FIA.
O športový výraz Méganu Trophy sa starajú aj rôzne nasávacie otvory, spojlery a dynamicky tvarovaná karoséria zložená s kompozitov, ktoré však nie sú samoúčelné, ale navrhnuté s ohľadom na prísnu aerodynamiku vozidla.
Renault podľa vlastných slov postavil schopný okruhový špeciál, ktorý sa chystá atakovať okruhové časy superšportového Porsche GT3. Pretekárske vozidlá budú súťažiť v nastávajúcej sezóne v značkovom seriáli Eurocup Mégane trophy, do predaja by sa táto verzia mala dostať ešte koncom tohto roka.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.