Renault plánuje predstaviť svetu v Prríži nielen bežné sériové prevedenie modelu Mégane vo dvoch karosárskych verziách ako päťdverový a trojdverový športovo ladený hatchback. Vo svetovej premiére sa predstaví aj superšportová pretekárska verzia seriálu Eurocup Mégane Trophy.
O pohon tejto superšportovej okruhovej verzie s názvom Renault Mégane Trophy sa postará vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra, ktorý dosahuje maximálny výkon 360 konských síl (265 kW). K dispozícii bude pohon zadnej nápravy pomocou poloautomatickej prevodovky s radením rýchlosti páčkami pod volantom. Mégane Trophy je vystužený bezpečnostným trúbkovým rámom pre splnenie kritérii pre homologizáciu spoločnosti FIA.
O športový výraz Méganu Trophy sa starajú aj rôzne nasávacie otvory, spojlery a dynamicky tvarovaná karoséria zložená s kompozitov, ktoré však nie sú samoúčelné, ale navrhnuté s ohľadom na prísnu aerodynamiku vozidla.
Renault podľa vlastných slov postavil schopný okruhový špeciál, ktorý sa chystá atakovať okruhové časy superšportového Porsche GT3. Pretekárske vozidlá budú súťažiť v nastávajúcej sezóne v značkovom seriáli Eurocup Mégane trophy, do predaja by sa táto verzia mala dostať ešte koncom tohto roka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?