Renault plánuje predstaviť svetu v Prríži nielen bežné sériové prevedenie modelu Mégane vo dvoch karosárskych verziách ako päťdverový a trojdverový športovo ladený hatchback. Vo svetovej premiére sa predstaví aj superšportová pretekárska verzia seriálu Eurocup Mégane Trophy.
O pohon tejto superšportovej okruhovej verzie s názvom Renault Mégane Trophy sa postará vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra, ktorý dosahuje maximálny výkon 360 konských síl (265 kW). K dispozícii bude pohon zadnej nápravy pomocou poloautomatickej prevodovky s radením rýchlosti páčkami pod volantom. Mégane Trophy je vystužený bezpečnostným trúbkovým rámom pre splnenie kritérii pre homologizáciu spoločnosti FIA.
O športový výraz Méganu Trophy sa starajú aj rôzne nasávacie otvory, spojlery a dynamicky tvarovaná karoséria zložená s kompozitov, ktoré však nie sú samoúčelné, ale navrhnuté s ohľadom na prísnu aerodynamiku vozidla.
Renault podľa vlastných slov postavil schopný okruhový špeciál, ktorý sa chystá atakovať okruhové časy superšportového Porsche GT3. Pretekárske vozidlá budú súťažiť v nastávajúcej sezóne v značkovom seriáli Eurocup Mégane trophy, do predaja by sa táto verzia mala dostať ešte koncom tohto roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.