Súčastnú, v poradí druhú generáciu modelu Mitsubishi Colt, nahradí po predstavení na autosalóne v Paríži nová generácia. Jej dizajn plne korešponduje so súčastnými modelmi tejto japonskej značky.
Na prvý pohľad je viditeľná značná inšpirácia modelom Mitsubishi Lancer, týka sa to hlavne prednej časti, ktorá akoby väčšiemu modelu z oka vypadla. Predná časť karosérie je teda úplne nová, na prvý pohľad zaujme dravá maska a nemenej ostro dizajnované svetlomety s jemným prelisom na ich spodnej časti.
Silueta nového modelu sa z profilu príliš nezmenila, bočná časť zostáva približne rovnaká. Nová je ale zadná časť s dynamicky tvarovaným nárazníkom a koncovými svetlometmi ladenými v podobnom duchu. Nemôžem sa ale ubrániť dojmu nevyváženosti prednej a zadnej časti Coltu, ktoré podľa mňa spolu príliš nekorešpondujú.
Pohonné jednotky nového Coltu sú prevzaté z minulej generácie modelu, z ponuky motorov vypadol naftový motor z dôvodu nízkeho predaja Coltu s touto motorizáciou (len 13% z celkového počtu predaných modelov). Základná pohonná jednotka s objemom 1,1 litra disponuje maximálnym výkonom 55 kW (100 Nm), výkonnejšia jedna-trojka ponúka výkon 70 kW (125 Nm). Najsilnejším motorom v ponuke sa stane agregát s objemom 1,5 litra s výkonom 110 kW, ktorý sa do predaja dostane ako verzia Colt Ralliart (nahradí súčastnú verziu CZT) na jar budúceho roku. Predávať sa bude ako s trojdverovou, tak aj s päťdverovou karosériou.
Tretia generácia Mitsubishi Colt sa bude bude vyrábať v Holandskej továrni NedCar, počíta sa s ročnou výrobou modelu v objeme 65 tisíc kusov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.