Japonská automobilka Toyota nespí, a na medzinárodnom autosalóne v Paríži predstaví hneď tri novinky zo svojho portfólia. Predstaví sa tu minivozidlo Toyota IQ, mestský crossover Urban Cruiser a nová generácia Toyoty Avensis.
Asi najzaujímavejšou jesennou novinkou Toyoty bude nová, už tretia generácia sedanu strednej triedy, Toyota Avensis. Novinka ponúkne kompletne nové, ostrejšie rezané tvary, ktoré by automobilke mali zaručiť väčšiu obľubu u európskych zákazníkov.
Na prednej časti sa vynímajú pomerne vysoké predné svetlomety, celá predná časť je tvarovaná veľmi zaujímavo. Zadnej časti dominujú koncové svetlomety, ktoré čiastočne zasahujú do veka batožinového priestoru. Bočný profil pôsobí veľmi vyváženým dojmom, predná a zadná časť Avensisu ladia spolu dokonale. Interiér je navrhnutý v pomerne konzervatívnom duchu, tu sa mohlo dizajnérom Toyoty dopriať viac odvahy.
Nový Avensis bude k dispozícii s osvedčenými benzínovými motormi s objemom 1,6, 1,8 a 2,0 litra vo výkonovom rozmedzí od 97 až 112 kW a úspornými naftovými motormi 2,0 D-4D a 2,2 D-4D s výkonmi 93 až 130 kW.
Druhou, nemenej zaujímavou novinkou bude nový krížnik miest - Toyota Urban Cruiser. Tento model bude v kombinácii s naftovým motorom 1,4 D-4D predstavovať ekonomickú verziu s nízkymi hodnotami škodlivín vypúšťanými do ovzdušia. Spolu s pohonom 4x4 bude hodnota emisií nízka, len 133 g/km. Treťou novinkou automobilky je minivozidlo Toyota IQ formátu Smart Fortwo, na ktoré sa svojou koncepciou veľmi ponáša, avšak model IQ bude k dispozícii pre štvormiestnu posádku. Celková dĺžka modelu sa pohybuje na hranici troch metrov, čím sa Toyota IQ radí medzi najkratšie štvormiestne vozidlá na trhu. S hodnotou emisií CO2 99 g/km sa radí medzi najekologickejšie vozidlá vo svojom segmente.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.