Japonská automobilka Toyota nespí, a na medzinárodnom autosalóne v Paríži predstaví hneď tri novinky zo svojho portfólia. Predstaví sa tu minivozidlo Toyota IQ, mestský crossover Urban Cruiser a nová generácia Toyoty Avensis.
Asi najzaujímavejšou jesennou novinkou Toyoty bude nová, už tretia generácia sedanu strednej triedy, Toyota Avensis. Novinka ponúkne kompletne nové, ostrejšie rezané tvary, ktoré by automobilke mali zaručiť väčšiu obľubu u európskych zákazníkov.
Na prednej časti sa vynímajú pomerne vysoké predné svetlomety, celá predná časť je tvarovaná veľmi zaujímavo. Zadnej časti dominujú koncové svetlomety, ktoré čiastočne zasahujú do veka batožinového priestoru. Bočný profil pôsobí veľmi vyváženým dojmom, predná a zadná časť Avensisu ladia spolu dokonale. Interiér je navrhnutý v pomerne konzervatívnom duchu, tu sa mohlo dizajnérom Toyoty dopriať viac odvahy.
Nový Avensis bude k dispozícii s osvedčenými benzínovými motormi s objemom 1,6, 1,8 a 2,0 litra vo výkonovom rozmedzí od 97 až 112 kW a úspornými naftovými motormi 2,0 D-4D a 2,2 D-4D s výkonmi 93 až 130 kW.
Druhou, nemenej zaujímavou novinkou bude nový krížnik miest - Toyota Urban Cruiser. Tento model bude v kombinácii s naftovým motorom 1,4 D-4D predstavovať ekonomickú verziu s nízkymi hodnotami škodlivín vypúšťanými do ovzdušia. Spolu s pohonom 4x4 bude hodnota emisií nízka, len 133 g/km. Treťou novinkou automobilky je minivozidlo Toyota IQ formátu Smart Fortwo, na ktoré sa svojou koncepciou veľmi ponáša, avšak model IQ bude k dispozícii pre štvormiestnu posádku. Celková dĺžka modelu sa pohybuje na hranici troch metrov, čím sa Toyota IQ radí medzi najkratšie štvormiestne vozidlá na trhu. S hodnotou emisií CO2 99 g/km sa radí medzi najekologickejšie vozidlá vo svojom segmente.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?