Obyčejný Jaguar XKR je sám o sobě dostatečně rychlým vozem. U Jaguaru si ale řekli, že to nestačí, a tak připravili rychglejší variantu s názvem XKR-S. Úpravy se ale netýkají jenom motoru.
Indický majitel Jaguaru, firma Tata, rozhodně nespí na vavřínech. Dokazuje to upraveným modelem XKR-S. Pár úpravami se podařilo dostat ze starého známého XKR ještě lepší jízdní vlastnosti a požitek z jízdy. Decentně upravený interiér ozvučí velmi kvalitní repro soustava od Bowers & Wilkins o výkonu 525 W.
O pohon se stará osmiválec s kompresorem o výkonu 420 koní a kroutícím monentem 560 Nm. Zrychlení z nuly na sto tak trvá 5.2 vteřiny. O řazení se stará automatická šestistupňová převodovka s možností manuální volby převodových stupňů pádly pod volantem. Maximální rychlost byla posunta na 280 km/h, což je o 30 km/h více než u standartního XKR.
Upraven byl také podvozek a brzdy. Vepředu najdeme 400mm koutouče a šestipístkové třmeny, vzadu jsou to 350mm koutouče, všechny jsou samozřejmě vrtány pro lepší chlazení. Kola jsou použita úplně nová Vortex o rozměru 20 palců. Karoserie je stejně jako u XKR kompletně z hliníku.
Vyrobeno bude pouze 200 kusů, všechny v černé barvě a s možností jak pravostraného tak levostraného řízení.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?