Obyčejný Jaguar XKR je sám o sobě dostatečně rychlým vozem. U Jaguaru si ale řekli, že to nestačí, a tak připravili rychglejší variantu s názvem XKR-S. Úpravy se ale netýkají jenom motoru.
Indický majitel Jaguaru, firma Tata, rozhodně nespí na vavřínech. Dokazuje to upraveným modelem XKR-S. Pár úpravami se podařilo dostat ze starého známého XKR ještě lepší jízdní vlastnosti a požitek z jízdy. Decentně upravený interiér ozvučí velmi kvalitní repro soustava od Bowers & Wilkins o výkonu 525 W.
O pohon se stará osmiválec s kompresorem o výkonu 420 koní a kroutícím monentem 560 Nm. Zrychlení z nuly na sto tak trvá 5.2 vteřiny. O řazení se stará automatická šestistupňová převodovka s možností manuální volby převodových stupňů pádly pod volantem. Maximální rychlost byla posunta na 280 km/h, což je o 30 km/h více než u standartního XKR.
Upraven byl také podvozek a brzdy. Vepředu najdeme 400mm koutouče a šestipístkové třmeny, vzadu jsou to 350mm koutouče, všechny jsou samozřejmě vrtány pro lepší chlazení. Kola jsou použita úplně nová Vortex o rozměru 20 palců. Karoserie je stejně jako u XKR kompletně z hliníku.
Vyrobeno bude pouze 200 kusů, všechny v černé barvě a s možností jak pravostraného tak levostraného řízení.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.