Obyčejný Jaguar XKR je sám o sobě dostatečně rychlým vozem. U Jaguaru si ale řekli, že to nestačí, a tak připravili rychglejší variantu s názvem XKR-S. Úpravy se ale netýkají jenom motoru.
Indický majitel Jaguaru, firma Tata, rozhodně nespí na vavřínech. Dokazuje to upraveným modelem XKR-S. Pár úpravami se podařilo dostat ze starého známého XKR ještě lepší jízdní vlastnosti a požitek z jízdy. Decentně upravený interiér ozvučí velmi kvalitní repro soustava od Bowers & Wilkins o výkonu 525 W.
O pohon se stará osmiválec s kompresorem o výkonu 420 koní a kroutícím monentem 560 Nm. Zrychlení z nuly na sto tak trvá 5.2 vteřiny. O řazení se stará automatická šestistupňová převodovka s možností manuální volby převodových stupňů pádly pod volantem. Maximální rychlost byla posunta na 280 km/h, což je o 30 km/h více než u standartního XKR.
Upraven byl také podvozek a brzdy. Vepředu najdeme 400mm koutouče a šestipístkové třmeny, vzadu jsou to 350mm koutouče, všechny jsou samozřejmě vrtány pro lepší chlazení. Kola jsou použita úplně nová Vortex o rozměru 20 palců. Karoserie je stejně jako u XKR kompletně z hliníku.
Vyrobeno bude pouze 200 kusů, všechny v černé barvě a s možností jak pravostraného tak levostraného řízení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.