Chevrolet chce do Evropy. Už delší dobu se automobilky z USA snaží prodávat svá auta v Evropě, ovšem úspěchy zatím pokulhávají. I proto je třeba změnit strategii. Chevrolet už nebude do Evropy dovážet modely z USA, ale modely, které byly pro Evropu přímo vyvinuty.
Oba stojí na stejné platformě. O Cruzu víme již delší dobu, když management GM oznámil vývoj nového globálního modelu. Po čase se přidala i informace o Cruzu, který má být v mnohem méně pokročilé verzi. Jak vše dopadlo?
Orlando je sedmimístný crossover, ačkoliv sám spíše MPV, automobilka mu stále lepí nálepku kombinace MPV a SUV. Faktem je, že do PMV mu možná schází trocha flexibility v interiéru.
Ačkoliv Orlando sedí na platforma Cruzu, má o nemalých 7,5 cm větší rozvor. Pod kapotou konceptu najdeme motor o objemu 2 litry a výkonu 150 koní. Pozor, jde o diesel. Více informací nám automobilka nedodala.
I Cruze se pokusí zavděčit Evropě. Víme to, že bude Cruze sdílet platformu s Orlandem a bude využívat stejný motor, jaký vidíme v onom MPV. K dispozici bude i dvojice benzínů, totiž 1,6 a 1,8. Každopádně nám automobilka poprvé ukázala interiér, takže směle přejděte na fotky, jsou to ty první dvě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?