Velká a luxusní limuzína Volkswagenu Phaeton se dočkala pro modelový rok 2009 jemného vylepšení. Týká se hlavně motoru, ovšem i posádka se může těšit na vylepšené multimediální rozhraní s navigací i televizí.
Volkswagen Phaeton je na trhu již několik let a nedá se říct, že by byl příliš úspěšný. Na druhou stranu jej lze velmi výhodně koupit jako ojetinu, ale to sem nepatří.
Pro nový modelový rok je Phaeton vylepšen tak, aby se mohl ve zdraví dožít svého nástupce. Důležitý je nový motor 3,6 V6 s vyšším výkonem a nižší spotřebou než dosud. Hodnoty jsou 276 koní a 11,7 l/100 km.
Všechny cestující jistě potěší nový multimediální systém se zabudovaným 30GB pevným diskem, na kterém může být uložen software navigace, ale také hudba a filmy. Obraz umí Phaeton nově získat i z digitální i analogové televize, samozřejmostí je možnost čtení DVD. Veškeré informace cestující uvidí na 8palcovém displeji.
Novinkovou druhou generaci čekáme během dvou let.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?