Již jsme to avizovali, Lexus si pro autosalon v Paříži připravil zajímavou novinku. Manažerský model IS nejen že dostal facelift, ale doslova novou tvář. Ze sedanu se totiž stal velmi stylový kabriolet.
Pojďme nejprve na modernizovaný IS. Modernizací je opravdu jen pár, jde o malé změny na tváři modelu, do základní výbavy se dostává systém řízení dynamiky vozu VDIM. Dále najdeme takové drobnosti, jako nové ovládání stahování oken, které mění jeho rychlost, ke konci stahování/vytahování se okno zpomalí. V zrcátkách nalezneme LED blinkry.
Důležitější novinkou je kabriolet IS. Ladné linie sedanu IS byly pro kabriolet přímo stvořené a oproti mnoha jiným vypadá dobře i zavřený. Tři díly hliníkové střechy se složí za výborných 20 sekund. Pod kapotou najdeme šestiválec, který jsme testovali v sedanu IS v tomto testu.
Lexus se zaměřil na komfort, především na optimalizaci aerodynamiky, která je u aut tohoto typu docela problémem. V autě najdeme výborné audio od "zvukového boha" Marka Levinsona. Kabrioletu se přirozeně dotknou veškeré inovace sedanu pro nový modelový rok.
Lexus navíc v Paříži představil i model LS430 s pohon všech kol, o kterém jsme psali v souvislosti s jeho představením v Moskvě.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.