Již jsme to avizovali, Lexus si pro autosalon v Paříži připravil zajímavou novinku. Manažerský model IS nejen že dostal facelift, ale doslova novou tvář. Ze sedanu se totiž stal velmi stylový kabriolet.
Pojďme nejprve na modernizovaný IS. Modernizací je opravdu jen pár, jde o malé změny na tváři modelu, do základní výbavy se dostává systém řízení dynamiky vozu VDIM. Dále najdeme takové drobnosti, jako nové ovládání stahování oken, které mění jeho rychlost, ke konci stahování/vytahování se okno zpomalí. V zrcátkách nalezneme LED blinkry.
Důležitější novinkou je kabriolet IS. Ladné linie sedanu IS byly pro kabriolet přímo stvořené a oproti mnoha jiným vypadá dobře i zavřený. Tři díly hliníkové střechy se složí za výborných 20 sekund. Pod kapotou najdeme šestiválec, který jsme testovali v sedanu IS v tomto testu.
Lexus se zaměřil na komfort, především na optimalizaci aerodynamiky, která je u aut tohoto typu docela problémem. V autě najdeme výborné audio od "zvukového boha" Marka Levinsona. Kabrioletu se přirozeně dotknou veškeré inovace sedanu pro nový modelový rok.
Lexus navíc v Paříži představil i model LS430 s pohon všech kol, o kterém jsme psali v souvislosti s jeho představením v Moskvě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.