Pro rok 2009 si Mazda nachystala facelift jejich oblíbeného roadsteru MX-5, v zámoří známého jako Miata. Pozměněn byl lehce design, přibyla nová kola a upraven byl také motor. Jak to celé dopadlo?
Designové změny nejsou na první pohled příliš patrné, při pohledu zblízka si ale všimneme drobných odlišností. Zepředu zaujmou mírně pozměněné přední světlomety a vytažené podběhy předních kol. Zezadu jsou patrné nové světlomety, jejichž design bude určitě důkladně propírán všemi fanoušky předchozího modelu. Více patrné jsou nové designy litých 16-ti a 17-ti palcových kol. Změny se dotkly také interiéru, v něm uvidíme kvalitnější materiály a ergonomičtější zpracování.
Lehké úpravy se dočkal i motor. Tomu se posunula hranice maximálních otáček o 500 směrem vzhůru, omezovač tak nyní zasáhne na hranici 7500 ot./min. Výkonové maximum je na 7000 ot./min. Jednotlivé převody šestistupňové manuální převodovky dostaly jiné zpřevodování, akcelerace tak bude nyní ještě větším požitkem. V nabídce bude i "šestikvalt" automat.
Došlo také k přejmenování na severo-americkém trhu. Název MX-5 tak bude nyní globální, pouze Japonsko ji bude znát jako Mazda Roadster. Na evropský trh by se měla nová MX-5 dostat v polovině příštího roku, USA bude následovat chvíli poté.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.