Mazda MX-5 pro rok 2009

Roman Turna, 2. října 2008, 21:56 Google+

Pro rok 2009 si Mazda nachystala facelift jejich oblíbeného roadsteru MX-5, v zámoří známého jako Miata. Pozměněn byl lehce design, přibyla nová kola a upraven byl také motor. Jak to celé dopadlo?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MX-5 Roadster Coupe

MX-5 Roadster Coupe | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Designové změny nejsou na první pohled příliš patrné, při pohledu zblízka si ale všimneme drobných odlišností. Zepředu zaujmou mírně pozměněné přední světlomety a vytažené podběhy předních kol. Zezadu jsou patrné nové světlomety, jejichž design bude určitě důkladně propírán všemi fanoušky předchozího modelu. Více patrné jsou nové designy litých 16-ti a 17-ti palcových kol. Změny se dotkly také interiéru, v něm uvidíme kvalitnější materiály a ergonomičtější zpracování.

Lehké úpravy se dočkal i motor. Tomu se posunula hranice maximálních otáček o 500 směrem vzhůru, omezovač tak nyní zasáhne na hranici 7500 ot./min. Výkonové maximum je na 7000 ot./min. Jednotlivé převody šestistupňové manuální převodovky dostaly jiné zpřevodování, akcelerace tak bude nyní ještě větším požitkem. V nabídce bude i "šestikvalt" automat.

Došlo také k přejmenování na severo-americkém trhu. Název MX-5 tak bude nyní globální, pouze Japonsko ji bude znát jako Mazda Roadster. Na evropský trh by se měla nová MX-5 dostat v polovině příštího roku, USA bude následovat chvíli poté.

Vytisknout

Diskuze: Mazda MX-5 pro rok 2009

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Octavia

Škoda Auto na autosalonu v Paříži

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud