Automobilce unikla první série fotografií faceliftované Škody Octavia, která se představí na autosalonu v Paříži. Podívejte se na ně právě teď. Článek doplníme o nejaktuálnější informace o nových parametrech
V Mladé Boleslavi předvedli nezvykle radikální facelift. Oproti běžné úpravě několika málo linek se tentokrát zákazníci dočkají vcelku výrazné obměny.
Ostrá a důstojná tvář Octavie je nahrazena o něco hravějším výrazem, který je mezistupňem mezi usměvavou Fabií a aristokratickým Superbem. Na bocích karoserie již světlomet nekončí šípem, ale oblinou. Ve světlu je vepsán nápis Octavia podobně jako to má i větší Superb. I mlhovky majíí původ v Superbu.
Ani záď nezůstane stejná. Ačkoliv zadní lampy vypadají hodně odlišeně, ve skutečnosti jen zmizí odrazky z jejich středů a přesunou se dolů do nárazníku.
Výraz interiéru mění nový volant, který má původ v Superbu. Nová jsou rádia i ovládání klimatizace, za vším hledejme Superb.
Mezi motory se objeví přeplňovaná 1,4 TSI o výkonu 122 koní, ke které bude možno objednat 7st. převodovku DSG. Tu bude možné nově získat i k většímu 1,8 TSI o 160 koních. Vrcholný deisel 2,0 TDI o výkonu 170 koní bude využívat vstřikování common-rail.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.