Suzuki dnes přineslo obrázky a první informace o nové generaci svého minivanu tradičně nazveného Wagon R. Nová verze přidává i sportovní verzi nazvanou Stingray. Japonci se mají zase jednou na co těšit.
Japonci milují malá, hranatá a vysoká auta. Automobilky se jejich trendu přirozeně přizpůsobují a jedním z takových aut je i Suzuki Wagon R.
Wagon R se u nás dlouhou dobu prodával jako dvojče Opelu Agila a jako takový ho zná i většina z nás. V japonsku ovšem bylo Wagonů více generací a tato je již čtvrtá.
Opel Agila dospěl a spolu s ním i jeho dvojče, které se nyní jmenuje Suzuki Splash. Nový Wagon R je zatím určen jen pro Japonsko, o vývozu do jiných zemí jsem nenašel ani zmínku.
Wagon R dostal moderní, hravý design, což kontrastuje s jeho dvojčetem, Wagonem R Stingray. Ten má být laděn mnohem více do sportovna a tomu odpovídá a i ztvárnění exteriéru. Pod kapotou najdeme atmosférické a přeplňované motory 0,66l o výkonu až 64 koní. Spřažen mže být s převodovkou CVT.
Suzuki chce vyrobit a prodat 18 tisíc Wagonů měsíčně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?