Suzuki dnes přineslo obrázky a první informace o nové generaci svého minivanu tradičně nazveného Wagon R. Nová verze přidává i sportovní verzi nazvanou Stingray. Japonci se mají zase jednou na co těšit.
Japonci milují malá, hranatá a vysoká auta. Automobilky se jejich trendu přirozeně přizpůsobují a jedním z takových aut je i Suzuki Wagon R.
Wagon R se u nás dlouhou dobu prodával jako dvojče Opelu Agila a jako takový ho zná i většina z nás. V japonsku ovšem bylo Wagonů více generací a tato je již čtvrtá.
Opel Agila dospěl a spolu s ním i jeho dvojče, které se nyní jmenuje Suzuki Splash. Nový Wagon R je zatím určen jen pro Japonsko, o vývozu do jiných zemí jsem nenašel ani zmínku.
Wagon R dostal moderní, hravý design, což kontrastuje s jeho dvojčetem, Wagonem R Stingray. Ten má být laděn mnohem více do sportovna a tomu odpovídá a i ztvárnění exteriéru. Pod kapotou najdeme atmosférické a přeplňované motory 0,66l o výkonu až 64 koní. Spřažen mže být s převodovkou CVT.
Suzuki chce vyrobit a prodat 18 tisíc Wagonů měsíčně.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.