Již 80 let chrání vozy Mercedes Benz slavné a významné státníky. U příležitosti tohoto kulatého výročí automobilka oficiálně představila novou verzi toho nejvytříbenějšího a bezpečného modelu S600 Pullman Guard.
Mercedes Benz Pullman, to je značka nejvyššího možného luxusu. Pullmany jsou prodloužené mercedesy, které vytvoří opravdu dlouhou karoserii. V případě nového Pullmanu jde o 636 cm.
Pullmany jsou určeny především státníkům a nejen ti ocení možnost připlatit si za verzi Guard. Ta se od té standardní odlišuje především pancířem, který ochrání posádku před různými typy zbraní.
Ochrana spadá do třídy B6/B7, tedy té nejvyšší, která je pro osobní vozy k dispozici. Limuzína by měla přestát výbuch granátu, palbě z armádních ručních zbraní, samopalů a ostřelovaček, popřípadě výbuch menší bomby pod vozidlem. Ke všemu se přirozeně přidávají i pneumatiky run-flat, které umožňují jízdu i při proražení, bezpečnostní palivová nádrž a hasící systém.
Pullman má pod kapotou motor V12 přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který dává výkon 517 koní. Spolu s 830 Nm musí roztlačit několik tun hmotnosti, přesná čísla nebyla zveřejněna.
Mercedes nabízí obrnění pro více vozidel a to na zakázku v různých stupních ochrany, nejčastěji B4 pro střelbu z pistole při náhodné loupeži a právě B6/B7, který má odolat teroristickému útoku. No a co nebudou ochotni udělat přímo v Mercedesu, to ráda udělá jiná firma, která mileráda obrní i třídu A...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.