Americká značka Pontiac, patriaca pod materský koncern General Motors, zažíva existenčné problémy. Riešením je preberanie modelov od rôznych automobiliek patriacich do koncernu, najnovší prírastok do rodiny vozidiel Pontiac je model G3.
Pontiac G3 však nie je ničím iným, než „prezlečený“ Chevrolet Aveo, ktorý sa vo faceliftovanej verzii už predáva aj u nás. Pontiac G3 však dostal mierne pozmenenú prednú časť, aby sa dizajnom hlásil do rodiny Pontiac.
Pontiac G3 dostal dynamickejšie pôsobiaci predný nárazník a novú masku chladiča, svetlomety sa však nezmenili. Zadná časť ostala taktiež nezmenená, nové je jedine logo automobilky Pontiac. Najväčšou zmenou v interiéri sú nové budíky, ktoré dostali športový kruhový motív a pozostávajú z troch samostatných tubusov.
Pohon Pontiacu G3 bude mať nastarosti benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 78 kW. Predávať sa bude buď s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so 4-stupňovým automatom. V USA je naplánovaný začiatok predaja na jar budúceho roka.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.