Švédska automobilka SAAB zverejnila prvé technické informácie o svojom novom modeli SUV s názvom 9-4X. Premiéra tohto modelu je naplánovaná na autosalón v Los Angeles, ktorý bude prebiehať v novembri tohto roku.
Nový Saab 9-4X má byť ale úplne iný. Bude postavený na upravenom koncernovom podvozku GM Theta, spoločne s modelmi Opel Antara, Chevrolet Captiva, a novým modelom Cadillac BRX. Dizajn nadväzuje na koncept 9-4X BioHybrid predstavený začiatkom roka na autosalóne v Detroite.
Pod kapotou má byť od začiatku predaja preplňovaný benzínový turbomotor s objemom 2,0 litra a výkonom 180 kW, krútiaci moment dosahuje hodnotu 400 Nm. K dispozícii bude pohon všetkých štyroch kolies a šesťstupňová automatická prevodovka s možnosťou radenia páčkami na volante. Zrýchlenie z nuly na stovku prebehne za 6,4 sekundy, maximálna rýchlosť bude elektronicky obmedzená na 250 km/h. Časom by sa mal v ponuke objaviť atmosferický motor 3,6 V6 a nový naftový šesťvalcový motor s objemom 2,9 litra, ktorý bude mať premiéru pod kapotou modelu Opel Insignia.
Vonkajšie rozmery budú 4,77m na dĺžku, 1,80m na šírku a 1,68m na výšku, rázvor náprav bude mať hodnotu 2,81m. Vonkajšími rozmermi sa teda radí bok po boku prémiových SUV Audi Q5 a Volvo XC60.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.