Švédska automobilka SAAB zverejnila prvé technické informácie o svojom novom modeli SUV s názvom 9-4X. Premiéra tohto modelu je naplánovaná na autosalón v Los Angeles, ktorý bude prebiehať v novembri tohto roku.
Nový Saab 9-4X má byť ale úplne iný. Bude postavený na upravenom koncernovom podvozku GM Theta, spoločne s modelmi Opel Antara, Chevrolet Captiva, a novým modelom Cadillac BRX. Dizajn nadväzuje na koncept 9-4X BioHybrid predstavený začiatkom roka na autosalóne v Detroite.
Pod kapotou má byť od začiatku predaja preplňovaný benzínový turbomotor s objemom 2,0 litra a výkonom 180 kW, krútiaci moment dosahuje hodnotu 400 Nm. K dispozícii bude pohon všetkých štyroch kolies a šesťstupňová automatická prevodovka s možnosťou radenia páčkami na volante. Zrýchlenie z nuly na stovku prebehne za 6,4 sekundy, maximálna rýchlosť bude elektronicky obmedzená na 250 km/h. Časom by sa mal v ponuke objaviť atmosferický motor 3,6 V6 a nový naftový šesťvalcový motor s objemom 2,9 litra, ktorý bude mať premiéru pod kapotou modelu Opel Insignia.
Vonkajšie rozmery budú 4,77m na dĺžku, 1,80m na šírku a 1,68m na výšku, rázvor náprav bude mať hodnotu 2,81m. Vonkajšími rozmermi sa teda radí bok po boku prémiových SUV Audi Q5 a Volvo XC60.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.