Mercedes oficiálně představil světu sériovou verzi svého luxusního, ovšem úsporného modelu S400 BlueHYBRID, který uvidíme na autosalonu v Paříži. Hned ze začátku příštího roku naběhne do sériové produkce.
Mercedes musí čelit nastupující ofenzívě z Japonska, od Lexusu. Luxusní značka země vycházejícího slunce nabízí svůj vrcholný sedan LS s hybridním pohonem již od začátku výroby a Mercedes musí náskok stáhnout. Představuje tak hybridní S400.
Motor o objemu 3,5 litru má výkon 279 koní a vychází z nižšího modelu S350. S400 má ovšem navíc ještě malý elektromotor s výkonem skromných 20 koní. Krom 299 koní společného výkonu vydají ještě 385 Nm točivého momentu.
Jak je z nízkého výkonu asi zřejmé, S400 neumí jet čistě na baterky, elektromotor jen vypomáhá při potřebě vyššího výkonu.
Spotřeba se i tak dostala na přijatelnou hodnotu 7,9 litru na 100 kilometrů, což znamená 190 gramů oxidu uhličitého na kilometr.
Luxusní ekologii uvidíme v prodejnách v červnu, v srpnu potom bude následovat Čína a o měsíc později i USA.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?