 
            Mercedes oficiálně představil světu sériovou verzi svého luxusního, ovšem úsporného modelu S400 BlueHYBRID, který uvidíme na autosalonu v Paříži. Hned ze začátku příštího roku naběhne do sériové produkce.
Mercedes musí čelit nastupující ofenzívě z Japonska, od Lexusu. Luxusní značka země vycházejícího slunce nabízí svůj vrcholný sedan LS s hybridním pohonem již od začátku výroby a Mercedes musí náskok stáhnout. Představuje tak hybridní S400.
Motor o objemu 3,5 litru má výkon 279 koní a vychází z nižšího modelu S350. S400 má ovšem navíc ještě malý elektromotor s výkonem skromných 20 koní. Krom 299 koní společného výkonu vydají ještě 385 Nm točivého momentu.
Jak je z nízkého výkonu asi zřejmé, S400 neumí jet čistě na baterky, elektromotor jen vypomáhá při potřebě vyššího výkonu.
Spotřeba se i tak dostala na přijatelnou hodnotu 7,9 litru na 100 kilometrů, což znamená 190 gramů oxidu uhličitého na kilometr.
Luxusní ekologii uvidíme v prodejnách v červnu, v srpnu potom bude následovat Čína a o měsíc později i USA.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?