Mercedes oficiálně představil světu sériovou verzi svého luxusního, ovšem úsporného modelu S400 BlueHYBRID, který uvidíme na autosalonu v Paříži. Hned ze začátku příštího roku naběhne do sériové produkce.
Mercedes musí čelit nastupující ofenzívě z Japonska, od Lexusu. Luxusní značka země vycházejícího slunce nabízí svůj vrcholný sedan LS s hybridním pohonem již od začátku výroby a Mercedes musí náskok stáhnout. Představuje tak hybridní S400.
Motor o objemu 3,5 litru má výkon 279 koní a vychází z nižšího modelu S350. S400 má ovšem navíc ještě malý elektromotor s výkonem skromných 20 koní. Krom 299 koní společného výkonu vydají ještě 385 Nm točivého momentu.
Jak je z nízkého výkonu asi zřejmé, S400 neumí jet čistě na baterky, elektromotor jen vypomáhá při potřebě vyššího výkonu.
Spotřeba se i tak dostala na přijatelnou hodnotu 7,9 litru na 100 kilometrů, což znamená 190 gramů oxidu uhličitého na kilometr.
Luxusní ekologii uvidíme v prodejnách v červnu, v srpnu potom bude následovat Čína a o měsíc později i USA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.