Dnes byl konečně po letech vývoje představen dlouho očekávaný model Volt od zkomírající americké značky Chevrolet. Právě ten má být její záchranou, i když je jeho prodej plánován až na rok 2011. Co bude automobilka dělat do té doby?
Mluví se o něm jako o nejdůležitějším autě pro Chevrolet za posledních 50 let. A není divu. Hlad po úsporných autech je v americe obrovský a Chevrolet není zrovna značka, která by byla známa úspornými modely. Ekonomická situace uvnitř firmy je navíc značně nejistá a ceny benzínu v americe jakbysmet. Jediným východiskem je tedy nějaký pořádný trhák, auto, po kterém touží celá amerika. Bude jím zrovna "Chevy" Volt?
To se uvidí za 3 roky. Ano bohužel "až" v roce 2011 se Volt dostane na trh. Asi nejsem jediný kdo tohle nechápe. Kdybych byl v kůži člověka odpovědného za hospodářské výsledky firmy, neváhal bych a tohle auto bych hnal do prodeje co nejdříve. Dost ale spekulací, pojďme se podívat, co na nás vývojáři nachystali.
Takže nejdříve pohonné úsrojí. To je samozřejmě hybridního rázu, ale trošku jinak než je běžné. Spalovací motor sice uvnitř najdeme, ten ale neslouží k přímému pohonu kol. Je k dispozici pouze pro dobíjení baterií. Jakmile vám tedy dojdou baterie které jste dobili doma ze zásuvky, spustí se zážehový motor a začne dobíjet baterie. Motor může spalovat i palivo E85, čímž zajistíte ještě menší exhalaci splodin. Celý systém má výkon 150 koní a kroutící moment dosahuje hodnoty 370 Nm. Baterie jsou typu lithium-ion a dodávají energii 16 kWh. Spotřeba ve městě je udávána kolem 6l/100km. Maximální rychlost je omezena na 100 mil v hodině, což odpovídá asi 160km/h, což na na běžné cestování bohatě stačí i u nás.
Interiér je podle dostupných fotogorafií velmi futuristicky laděn, a i materiály vypadají velmi hodnotně. Zajímavý je především velký displej v kapličce, kde obvykle vídáme otáčkoměr a rychloměr. Převodovka je samozřejmě automatická. Ceny zatím nejsou známy, zahájení výroby je plánováné na konec roku 2010.
Spekuluje se o tom, že Volt bude dostupný i na evropských trzích, pravděbodobně pod značkou Opel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.