Mluví se o něm jako o nejdůležitějším autě pro Chevrolet za posledních 50 let. A není divu. Hlad po úsporných autech je v americe obrovský a Chevrolet není zrovna značka, která by byla známa úspornými modely. Ekonomická situace uvnitř firmy je navíc značně nejistá a ceny benzínu v americe jakbysmet. Jediným východiskem je tedy nějaký pořádný trhák, auto, po kterém touží celá amerika. Bude jím zrovna "Chevy" Volt?
To se uvidí za 3 roky. Ano bohužel "až" v roce 2011 se Volt dostane na trh. Asi nejsem jediný kdo tohle nechápe. Kdybych byl v kůži člověka odpovědného za hospodářské výsledky firmy, neváhal bych a tohle auto bych hnal do prodeje co nejdříve. Dost ale spekulací, pojďme se podívat, co na nás vývojáři nachystali.
Takže nejdříve pohonné úsrojí. To je samozřejmě hybridního rázu, ale trošku jinak než je běžné. Spalovací motor sice uvnitř najdeme, ten ale neslouží k přímému pohonu kol. Je k dispozici pouze pro dobíjení baterií. Jakmile vám tedy dojdou baterie které jste dobili doma ze zásuvky, spustí se zážehový motor a začne dobíjet baterie. Motor může spalovat i palivo E85, čímž zajistíte ještě menší exhalaci splodin. Celý systém má výkon 150 koní a kroutící moment dosahuje hodnoty 370 Nm. Baterie jsou typu lithium-ion a dodávají energii 16 kWh. Spotřeba ve městě je udávána kolem 6l/100km. Maximální rychlost je omezena na 100 mil v hodině, což odpovídá asi 160km/h, což na na běžné cestování bohatě stačí i u nás.
Interiér je podle dostupných fotogorafií velmi futuristicky laděn, a i materiály vypadají velmi hodnotně. Zajímavý je především velký displej v kapličce, kde obvykle vídáme otáčkoměr a rychloměr. Převodovka je samozřejmě automatická. Ceny zatím nejsou známy, zahájení výroby je plánováné na konec roku 2010.
Spekuluje se o tom, že Volt bude dostupný i na evropských trzích, pravděbodobně pod značkou Opel.