Dnes byl konečně po letech vývoje představen dlouho očekávaný model Volt od zkomírající americké značky Chevrolet. Právě ten má být její záchranou, i když je jeho prodej plánován až na rok 2011. Co bude automobilka dělat do té doby?
Mluví se o něm jako o nejdůležitějším autě pro Chevrolet za posledních 50 let. A není divu. Hlad po úsporných autech je v americe obrovský a Chevrolet není zrovna značka, která by byla známa úspornými modely. Ekonomická situace uvnitř firmy je navíc značně nejistá a ceny benzínu v americe jakbysmet. Jediným východiskem je tedy nějaký pořádný trhák, auto, po kterém touží celá amerika. Bude jím zrovna "Chevy" Volt?
To se uvidí za 3 roky. Ano bohužel "až" v roce 2011 se Volt dostane na trh. Asi nejsem jediný kdo tohle nechápe. Kdybych byl v kůži člověka odpovědného za hospodářské výsledky firmy, neváhal bych a tohle auto bych hnal do prodeje co nejdříve. Dost ale spekulací, pojďme se podívat, co na nás vývojáři nachystali.
Takže nejdříve pohonné úsrojí. To je samozřejmě hybridního rázu, ale trošku jinak než je běžné. Spalovací motor sice uvnitř najdeme, ten ale neslouží k přímému pohonu kol. Je k dispozici pouze pro dobíjení baterií. Jakmile vám tedy dojdou baterie které jste dobili doma ze zásuvky, spustí se zážehový motor a začne dobíjet baterie. Motor může spalovat i palivo E85, čímž zajistíte ještě menší exhalaci splodin. Celý systém má výkon 150 koní a kroutící moment dosahuje hodnoty 370 Nm. Baterie jsou typu lithium-ion a dodávají energii 16 kWh. Spotřeba ve městě je udávána kolem 6l/100km. Maximální rychlost je omezena na 100 mil v hodině, což odpovídá asi 160km/h, což na na běžné cestování bohatě stačí i u nás.
Interiér je podle dostupných fotogorafií velmi futuristicky laděn, a i materiály vypadají velmi hodnotně. Zajímavý je především velký displej v kapličce, kde obvykle vídáme otáčkoměr a rychloměr. Převodovka je samozřejmě automatická. Ceny zatím nejsou známy, zahájení výroby je plánováné na konec roku 2010.
Spekuluje se o tom, že Volt bude dostupný i na evropských trzích, pravděbodobně pod značkou Opel.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).