V říjnu začne italský koncern Fiat prodávat novou inkarnaci svého dlouholetého zástupce ve třídě opravdu terénních off-roadů. Jméno Fiat Campagnola zazní jen na některých trzích, většina světa uvidí spíše emblém Iveco.
Campagnola se vyráběla předlouhou dobu od roku 1951 až do konce 80. let. Neocenitelnou službu provedla jako armádní vozidlo i jako papamobil. Nyní, 20 let od konce výroby, je třeba zavzpomínat a nechat jméno vstát z bájného popela.
Campagnola najde svůj základ v již vyráběném off-roadu Massif. Z něj převezme konstrukci postavenou na žebřinovém rámu spolu s tuhými nápravami. Pod kapotou uvidíme čtyřválec o objemu 3 litry a výkonu 176 koní. Jeho původ je v dodávce Daily.
Campagnolu bude pro Fiat vyrábět španělská automobilka Santana, která již nyní vyrábí pod svým jménem repliku Land Rover Defenderu, ale také větší off-road Iveco Massif
Ve výbavě, ať sériové či příplatkové, najdeme vše co je ke komfortu nutné, tedy klimatizaci, satelitní navigaci či rádio. Bez příplatku jistě bude design, na kterém nechal svoji stopu i sám mistr Giugiaro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.