V říjnu začne italský koncern Fiat prodávat novou inkarnaci svého dlouholetého zástupce ve třídě opravdu terénních off-roadů. Jméno Fiat Campagnola zazní jen na některých trzích, většina světa uvidí spíše emblém Iveco.
Campagnola se vyráběla předlouhou dobu od roku 1951 až do konce 80. let. Neocenitelnou službu provedla jako armádní vozidlo i jako papamobil. Nyní, 20 let od konce výroby, je třeba zavzpomínat a nechat jméno vstát z bájného popela.
Campagnola najde svůj základ v již vyráběném off-roadu Massif. Z něj převezme konstrukci postavenou na žebřinovém rámu spolu s tuhými nápravami. Pod kapotou uvidíme čtyřválec o objemu 3 litry a výkonu 176 koní. Jeho původ je v dodávce Daily.
Campagnolu bude pro Fiat vyrábět španělská automobilka Santana, která již nyní vyrábí pod svým jménem repliku Land Rover Defenderu, ale také větší off-road Iveco Massif
Ve výbavě, ať sériové či příplatkové, najdeme vše co je ke komfortu nutné, tedy klimatizaci, satelitní navigaci či rádio. Bez příplatku jistě bude design, na kterém nechal svoji stopu i sám mistr Giugiaro.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.