Malá dodávka Fiorino se skvěle hodí především do města, Fiat ale nyní představuje jeho osobní verzi pro volný čas se jménem Qubo. Design je mířen především na mladé, stejně jako paleta barev, které budou k dispozici. My Vám nyní přinášíme podrobnější technické informace.
Název Qubo má naznačovat jakousi spojitost s celkově zakulacenou karoserií auta. Je výsledkem spolupráce mezi Fiatem a koncernem PSA a montovat by se měl v Turecku, stejně jako jeho větší bratr Dobló. Ještě letos by se měl objevit na většině evropských trhů, jak to bude u nás se zatím neví. S cenou začínající na úrovni 13 000 € půjde o jedno z nejlevnějších MPV na evropském trhu.
Celková délka bude mít hodnotu 3.95 metrů, šířka 1.71 metru a výška 1.73 metru. Průměr otáčení bude činit 10 metrů, takže mrštnost ve měste bude zachována. Pod kapotou se budou nacházet celkem dva motory, zážehová 1.4l a vznětová 1.3l, oba pocházejí z většího modelu Dobló. Benzínový motor bude mít výkon 73 koní a průměrnou spotřebu kolem 7 litrů. Diesel bude mít se spotřebou kolem 4.5l/100 km a nádrží na 45 litrů dojezd až 1000 km. Výkon činí 75 koní. Maximální rychlost s tímto motorem bude 155 km/h a emise budou na úrovni 120g/km. Údaje o kroutících momentech prozatím nejsou dostupné. K dispozici k oběma motorům budou jak pětistupňové manuální, tak šestistupňové robotizované převodovky.
Interiér nabídne až šest možností uspořádání sedadel. Objem kufru v základní konfiguraci bude 650 litrů při zaplnění až po strop. Po sklopení sedadel vzroste hodnota až na 2500 litrů. Ve výbavě bude k dispozici ABS, EBD, hydraulický posilovač řízení, předpínače bezpečnostních pásů, ale také 16" litá kola nebo kožený potah volantu a řadící páky.
Zdroj: Fiat GroupModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?