Malá dodávka Fiorino se skvěle hodí především do města, Fiat ale nyní představuje jeho osobní verzi pro volný čas se jménem Qubo. Design je mířen především na mladé, stejně jako paleta barev, které budou k dispozici. My Vám nyní přinášíme podrobnější technické informace.
Název Qubo má naznačovat jakousi spojitost s celkově zakulacenou karoserií auta. Je výsledkem spolupráce mezi Fiatem a koncernem PSA a montovat by se měl v Turecku, stejně jako jeho větší bratr Dobló. Ještě letos by se měl objevit na většině evropských trhů, jak to bude u nás se zatím neví. S cenou začínající na úrovni 13 000 € půjde o jedno z nejlevnějších MPV na evropském trhu.
Celková délka bude mít hodnotu 3.95 metrů, šířka 1.71 metru a výška 1.73 metru. Průměr otáčení bude činit 10 metrů, takže mrštnost ve měste bude zachována. Pod kapotou se budou nacházet celkem dva motory, zážehová 1.4l a vznětová 1.3l, oba pocházejí z většího modelu Dobló. Benzínový motor bude mít výkon 73 koní a průměrnou spotřebu kolem 7 litrů. Diesel bude mít se spotřebou kolem 4.5l/100 km a nádrží na 45 litrů dojezd až 1000 km. Výkon činí 75 koní. Maximální rychlost s tímto motorem bude 155 km/h a emise budou na úrovni 120g/km. Údaje o kroutících momentech prozatím nejsou dostupné. K dispozici k oběma motorům budou jak pětistupňové manuální, tak šestistupňové robotizované převodovky.
Interiér nabídne až šest možností uspořádání sedadel. Objem kufru v základní konfiguraci bude 650 litrů při zaplnění až po strop. Po sklopení sedadel vzroste hodnota až na 2500 litrů. Ve výbavě bude k dispozici ABS, EBD, hydraulický posilovač řízení, předpínače bezpečnostních pásů, ale také 16" litá kola nebo kožený potah volantu a řadící páky.
Zdroj: Fiat Group
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?