Malá dodávka Fiorino se skvěle hodí především do města, Fiat ale nyní představuje jeho osobní verzi pro volný čas se jménem Qubo. Design je mířen především na mladé, stejně jako paleta barev, které budou k dispozici. My Vám nyní přinášíme podrobnější technické informace.
Název Qubo má naznačovat jakousi spojitost s celkově zakulacenou karoserií auta. Je výsledkem spolupráce mezi Fiatem a koncernem PSA a montovat by se měl v Turecku, stejně jako jeho větší bratr Dobló. Ještě letos by se měl objevit na většině evropských trhů, jak to bude u nás se zatím neví. S cenou začínající na úrovni 13 000 € půjde o jedno z nejlevnějších MPV na evropském trhu.
Celková délka bude mít hodnotu 3.95 metrů, šířka 1.71 metru a výška 1.73 metru. Průměr otáčení bude činit 10 metrů, takže mrštnost ve měste bude zachována. Pod kapotou se budou nacházet celkem dva motory, zážehová 1.4l a vznětová 1.3l, oba pocházejí z většího modelu Dobló. Benzínový motor bude mít výkon 73 koní a průměrnou spotřebu kolem 7 litrů. Diesel bude mít se spotřebou kolem 4.5l/100 km a nádrží na 45 litrů dojezd až 1000 km. Výkon činí 75 koní. Maximální rychlost s tímto motorem bude 155 km/h a emise budou na úrovni 120g/km. Údaje o kroutících momentech prozatím nejsou dostupné. K dispozici k oběma motorům budou jak pětistupňové manuální, tak šestistupňové robotizované převodovky.
Interiér nabídne až šest možností uspořádání sedadel. Objem kufru v základní konfiguraci bude 650 litrů při zaplnění až po strop. Po sklopení sedadel vzroste hodnota až na 2500 litrů. Ve výbavě bude k dispozici ABS, EBD, hydraulický posilovač řízení, předpínače bezpečnostních pásů, ale také 16" litá kola nebo kožený potah volantu a řadící páky.
Zdroj: Fiat GroupMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.