Nemecká automobilka Ford oznámila, že plánuje vyrábať aj úžitkovú verziu novej generácie vozidla Ford Fiesta pod tradičným názvom Van. Drobní živnostníci tak budú mať k dispozícii automobil, ktorý potláča všetky “úžitkové” vlastnosti, samozrejme, okrem úložného priestoru.
Úžitkovými vlastnosťami novej Fiesty Van som mal namysli neohrabaný vonkajší vzhľad, ktorý je väčšinou charakteristický pre vozidlá tejto kategórie a priemerné jazdné vlastnosti. Nová Fiesta Van týmto vlastnostiam smelo kontruje, ponúka výborný exteriérový dizajn a pridáva špičkové jazdné vlastnosti, ktoré sa v tejto triede vozidiel len tak nevidia.
Ford Fiesta Van je určená pre tých, ktorým sa zdá byť Transit alebo Tourneo Connect pre ich potreby priveľký, Fiesta Van je priam predurčená na rozvoz tovaru v mestskej premávke. Objem nákladného priestoru bude primeraný veľkosti automobilu, bude ponúkať okolo 1000 litrov priestoru pre náklad.
Paleta pohonných jednotiek bude takisto pestrá, výkony jednotlivých verzií sa budú pohybovať v rozmedzí 60 až 90 konských síl. Vedenie automobilky už oznámilo predbežnú cenu základného modelu Fiesta Van, na nemeckom trhu bude k dispozícii od 11 070 EUR. Verejnosti sa úžitková Fiesta predstaví na októbrovom autosalóne v Paríži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.