Nemecká automobilka Ford oznámila, že plánuje vyrábať aj úžitkovú verziu novej generácie vozidla Ford Fiesta pod tradičným názvom Van. Drobní živnostníci tak budú mať k dispozícii automobil, ktorý potláča všetky “úžitkové” vlastnosti, samozrejme, okrem úložného priestoru.
Úžitkovými vlastnosťami novej Fiesty Van som mal namysli neohrabaný vonkajší vzhľad, ktorý je väčšinou charakteristický pre vozidlá tejto kategórie a priemerné jazdné vlastnosti. Nová Fiesta Van týmto vlastnostiam smelo kontruje, ponúka výborný exteriérový dizajn a pridáva špičkové jazdné vlastnosti, ktoré sa v tejto triede vozidiel len tak nevidia.
Ford Fiesta Van je určená pre tých, ktorým sa zdá byť Transit alebo Tourneo Connect pre ich potreby priveľký, Fiesta Van je priam predurčená na rozvoz tovaru v mestskej premávke. Objem nákladného priestoru bude primeraný veľkosti automobilu, bude ponúkať okolo 1000 litrov priestoru pre náklad.
Paleta pohonných jednotiek bude takisto pestrá, výkony jednotlivých verzií sa budú pohybovať v rozmedzí 60 až 90 konských síl. Vedenie automobilky už oznámilo predbežnú cenu základného modelu Fiesta Van, na nemeckom trhu bude k dispozícii od 11 070 EUR. Verejnosti sa úžitková Fiesta predstaví na októbrovom autosalóne v Paríži.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?