„Společnost plánuje montovat hybridní pohon jen do nejmenších aut značky, tam mají totiž nejvyšší účinnost,“ řekl Masaaki Kato, prezident Honda R&D Co. To je diametrálně odlišná strategie oproti americkým výrobcům, kteří upřednostňují hybridní pohony ve velkých modelech, jako jsou SUV. I Toyota plánuje novou generaci Priusu větší než je ta současná.
Příští rok plánuje Honda vypustit hybrid menší než Civic, poté přijde na řadu ještě menší sportovní model CR-Z. Kolem roku 2012 přibude dále model Fit. Naopak Accord hybrid již v plánu není.
Jak dále uvedl Masaaki Kato, hybridní systém pohonu se nejvíce osvědčuje v malých autech proto, že jsou nejčastěji používána ve městech, kde se nejlépe dobíjejí baterie rekuperací energie. „Auta, která se nestále rozjíždějí a znovu zastavují jsou proto nejvýhodnější,“ dodal Kato.
První zkouška pro tuto strategii přijde v Dubnu, kdy Honda začne prodávat nový model zaměřený proti Priusu. Bude levnější, a samozřejmě také menší.