Z vývojových dílen Hondy se už asi žádného velkého hybridu nedočkáme. Civic se tak stane největším hybridním modelem automobilky. Všechny ostatní modely už budou jenom menší.
„Společnost plánuje montovat hybridní pohon jen do nejmenších aut značky, tam mají totiž nejvyšší účinnost,“ řekl Masaaki Kato, prezident Honda R&D Co. To je diametrálně odlišná strategie oproti americkým výrobcům, kteří upřednostňují hybridní pohony ve velkých modelech, jako jsou SUV. I Toyota plánuje novou generaci Priusu větší než je ta současná.
Příští rok plánuje Honda vypustit hybrid menší než Civic, poté přijde na řadu ještě menší sportovní model CR-Z. Kolem roku 2012 přibude dále model Fit. Naopak Accord hybrid již v plánu není.
Jak dále uvedl Masaaki Kato, hybridní systém pohonu se nejvíce osvědčuje v malých autech proto, že jsou nejčastěji používána ve městech, kde se nejlépe dobíjejí baterie rekuperací energie. „Auta, která se nestále rozjíždějí a znovu zastavují jsou proto nejvýhodnější,“ dodal Kato.
První zkouška pro tuto strategii přijde v Dubnu, kdy Honda začne prodávat nový model zaměřený proti Priusu. Bude levnější, a samozřejmě také menší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.