Japonská automobilka Nissan si pripravila prekvapenie, ktoré predstaví na parížskom autosalóne. Je ním predstavenie sériového modelu Nissan Pixo, zástupcu segmentu najmenších vozidiel na trhu. Nissan Pixo bude sesterským modelom Suzuki Alto.
Automobilka Nissan pripravila so Suzuki spoločnými silami konkurenta pre vozidlá ako Kia Picanto, Hyundai i10 alebo Fiat Panda. Akékoľvek informácie o novom modeli Pixo sa nedostali na verejnosť skôr, pretože automobilka si tieto informácie starostlivo chránila.
Ďalší zo zástupcov segmentu mini, Nissan Pixo, meria na dĺžku 3 565 mm, na výšku 1 470 mm a na šířku 1 600 mm, rázvor náprav má hodnotu 2360 milimetrov. O pohon minivozidla sa bude starať litrový štvorvalec, ktorý bude mať v ponuke aj sesterské Suzuki Alto. Dodávať sa bude buď s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo štvorstupňovým automatom.
Nissan Pixo sa bude spolu so Suzuki Alto vyrábať v spoločnej indickej továrni Manesar, zahájenie predaja sa očakáva tesne po ukončení autosalónu v Paríži.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?