V poradí šiesta generácia úspešného japonského pick-upu Toyota Hilux je v predaji od roku 2005. Po približne troch rokoch výroby tohto pracanta čaká prvá drobná modernizácia, drobné retuše mierne zasiahnu vonkajší dizajn, vylepšenia sa dočká aj technika.
Toyota Hilux sa radí bok po boku podobne úspešným modelom na trhu ako sú Nissan Navara a Mitsubishi L200, či Mazda BT-50. Nový modelový rok 2009 znamená pre Toyotu Hilux miernu modernizáciu, ktorá ma na svedomí kozmetické úpravy masky chladiča, novo tvarovaný predný nárazník a nové zliatinové kolesá s priemerom 15 až 17 palcov.
Zmeny mierne zasiahli aj interiér, nový je panel a ovládanie klimatizácie, interiér dostal aj nový volant so zabudovaným ovládaním audiosystému a informačného displeja.
Pohon Toyoty Hilux zabezpečuje naftový agregát 3,0 D-4D s výkonom 171 konských síl, krútiaci moment bude v kombinácii s automatickou prevodovkou po novom navýšený zo súčastných 343 Nm na 360 Newtonmetrov. Výrobca nahradí súčastnú 4-stupňovú automatickú prevodovku za nový 5-stupňový automat, ktorý vylepší dynamické vlastnosti vozidla a zároveň prinesie zníženie spotreby paliva.
Prepracovaný bude aj podvozok, ktorého optimalizácia prinesie komfortnejšie jazdné vlastnosti. Faceliftovaný Hilux dostane vylepšený brzdový systém s kotúčovými brzdami, vo verzii so systémom VSC s priemerom až 319 milimetrov.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.