V poradí šiesta generácia úspešného japonského pick-upu Toyota Hilux je v predaji od roku 2005. Po približne troch rokoch výroby tohto pracanta čaká prvá drobná modernizácia, drobné retuše mierne zasiahnu vonkajší dizajn, vylepšenia sa dočká aj technika.
Toyota Hilux sa radí bok po boku podobne úspešným modelom na trhu ako sú Nissan Navara a Mitsubishi L200, či Mazda BT-50. Nový modelový rok 2009 znamená pre Toyotu Hilux miernu modernizáciu, ktorá ma na svedomí kozmetické úpravy masky chladiča, novo tvarovaný predný nárazník a nové zliatinové kolesá s priemerom 15 až 17 palcov.
Zmeny mierne zasiahli aj interiér, nový je panel a ovládanie klimatizácie, interiér dostal aj nový volant so zabudovaným ovládaním audiosystému a informačného displeja.
Pohon Toyoty Hilux zabezpečuje naftový agregát 3,0 D-4D s výkonom 171 konských síl, krútiaci moment bude v kombinácii s automatickou prevodovkou po novom navýšený zo súčastných 343 Nm na 360 Newtonmetrov. Výrobca nahradí súčastnú 4-stupňovú automatickú prevodovku za nový 5-stupňový automat, ktorý vylepší dynamické vlastnosti vozidla a zároveň prinesie zníženie spotreby paliva.
Prepracovaný bude aj podvozok, ktorého optimalizácia prinesie komfortnejšie jazdné vlastnosti. Faceliftovaný Hilux dostane vylepšený brzdový systém s kotúčovými brzdami, vo verzii so systémom VSC s priemerom až 319 milimetrov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?