Francúzky Citroën už tradične pripravil svoj nový koncept pre nastávajúci medzinárodný autosalón v Paríži, ktorého začiatok je naplánovaný na začiatok októbra.
Francúzke automobilky sa pri tejto príležitosti stále blysnú zaujímavými konceptami, Citroën predstavil štúdiu Hypnos. Konkurenčná automobilka Peugeot už svoju štúdiu pre parížsky autosalón predstavila, jedná sa o Peugeot RC s hybridným pohonom a výkonom 300 konských síl. Citroën na to reaguje uvedením konceptu Hypnos, ktorý takisto využíva služby hybridného pohonného ústrojenstva, ktoré produkuje výkon 200 koní. Citroën Hypnos kombinuje dynamiku a úspornú jazdu nebývalým spôsobom, keďže priemerná spotreba paliva sa má pohybovať na úrovni 4,5 litra na 100 kilometrov, nízke emisie CO2 s hodnotou 120 g/km sú takisto zárukou ekologického správania sa konceptu.
Citroën Hypnos dizajnom pripomína pred dvoma rokmi predstavený koncept C-Métisse, ktorý sa predstavil v Paríži v roku 2006, o rok na to v ženeve získal titul „Louis Vuitton Classic Concept Awards 2006“ za najkrajší koncept roka 2006. Na bližšie informácie o novom prototype Citroën Hypnos si však budeme musieť počkať do začiatku parížskeho autosalónu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.