Kia Soul se nám tak trochu představila už několikrát. Několik konceptů jsme už viděli a nyní korejská automobilka servíruje fotografie sériového auta s opravdu korejským názvem Soul. Tohle město je totiž sídlem automobilky.
Soul se představí s trojicí motorů. Základní 1,6 o výkonu 126 koní při 6300 ot/min a točivém momentu 156 Nm při 4200 ot/min se bude prodávat v Evropě i v USA. Zato 1,6 CRDi, tedy diesel, bude vyhrazen jen Evropě. Jeho výkon bude taktéž 126 koní, zato při 4000 ot/min a točivý moment vyvrcholí na 255 Nm při 2000 ot/min.
Nejsilnější benzín, dvoulitr o výkonu 141 koní bude dostupný zase jen za oceánem.
Co se velikosti týče, jde spíš o městskou štiku a to díky délce 410 cm. Šírka má hodnotu 179 cm a do výšky ční 161 cm, důležitá hodnota rozvoru činí 255 vm.
Ačkoliv se o pohonu všech kol zatím neuvažuje, Soul má díky zvýšenému podvozku průchodnost přeci jen o něco lepší. Karoserie se bude pravděpodobně zamlouvat především ženám, protože nabídne příjemně vysoký posed.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.