To, po čem mnozí volali, se stane skutečností. Organizace EuroNCAP, která pořádá nárazové testy aut, rozšíří své hodnocení. Ovšem trochu méně než jsme čekali, větší důraz bude kladen na bezpečnost chodců.
EuroNCAP v současné době testuje především náraz zepředu a zboku. K tomu přidává boční náraz na kůl a testování "měkkosti" předku v případě sražení chodce.
V současné době dosahuje 97% aut dvou nejvyšších ohodnocení, čtyř a pěti hvězdiček, přičemž zisk čtyř je dnes už skoro trapas. Je tak nutné testování nějak posunout tak, aby všechna auta nedosahovala maximálních ohodnocení.
Organizace nyní bude brát více v potaz testování dopadů sražení chodce, které bylo poněkud upozaďováno. Věří totiž, že právě lepší přídě budou moci dále snížit úmrtnost na silnicích tentokrát u skupin nemotoristických.
Další inovace bude v testování sedadel na to, jakým způsobem umí zabránit trochu nepřeložitelnému jevu zvanému whiplash. Jde o bolesti svalů krku po nárazu zezadu, kdy hlava prudce putuje dozadu a zastaví se o opěrku. Nejsou-li opěrka a vlastně i celé sedadlo dobře zkonstruovány, dochází k jevu whiplash. Není to smrtelné, jen nepříjemné.
EuroNCAP se potom bude zaměřovat ještě na hodnocení toho, je-li vůz vybaven stabilizačním systémem a dalšími nehodě bránícími technologiemi.
První auta hodnocená dle nového systému budou testována na počátku příštího roku a jejich testy uvidíme v únoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.