Renault Safrane bol v 90-tych rokoch pomerne známym zástupcom značky Renault v strednej triede. Všeobecný pokles záujmu o kúpu konzervatívneho modelu prinútil automobilku zastaviť jeho výrobu. Renault aktuálne zverejnil prvé fotografie znovuzrodeného modelu Renault Safrane.
Dnes automobilka oznámila znovuzrodenie mena Safrane a zverejnila aj prvé oficiálne informácie o novom modeli vyššej strednej triedy. Nakoľko by sa dali očakávať podobné kroky automobilky ako v minulosti, nový Safrane bude iba prezlečeným Samsungom SM5, prípadne sesterským modelom Nissan Maxima (Teana) a do Európy nedorazí. Sesterské modely požičali Renaultu Safrane platformu a väčšinu technických prvkov, dizajnovo Safrane odkazuje na prvý menovaný model, Samsung SM5.
Kto by ale čakal, že sa nový Safrane objaví na európskych trhoch, aspoň zatiaľ sa nedočká. Automobilka plánuje jeho predaje výlučne na ázijskom trhu, v krajinách okolo Perzského zálivu. Výroba Renaultu Safrane bude prebiehať v juhokórejskej továrni Busan, v ktorej sa vyrába aj sesterský Samsung SM5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.