Renault Safrane bol v 90-tych rokoch pomerne známym zástupcom značky Renault v strednej triede. Všeobecný pokles záujmu o kúpu konzervatívneho modelu prinútil automobilku zastaviť jeho výrobu. Renault aktuálne zverejnil prvé fotografie znovuzrodeného modelu Renault Safrane.
Dnes automobilka oznámila znovuzrodenie mena Safrane a zverejnila aj prvé oficiálne informácie o novom modeli vyššej strednej triedy. Nakoľko by sa dali očakávať podobné kroky automobilky ako v minulosti, nový Safrane bude iba prezlečeným Samsungom SM5, prípadne sesterským modelom Nissan Maxima (Teana) a do Európy nedorazí. Sesterské modely požičali Renaultu Safrane platformu a väčšinu technických prvkov, dizajnovo Safrane odkazuje na prvý menovaný model, Samsung SM5.
Kto by ale čakal, že sa nový Safrane objaví na európskych trhoch, aspoň zatiaľ sa nedočká. Automobilka plánuje jeho predaje výlučne na ázijskom trhu, v krajinách okolo Perzského zálivu. Výroba Renaultu Safrane bude prebiehať v juhokórejskej továrni Busan, v ktorej sa vyrába aj sesterský Samsung SM5.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.