Dacia predstavila hatchback Sandero už v minulom roku. Rôznym diskusiám o tom, či rumunská automobilka Dacia uvedie na trh aj sériovú verziu pseudo-terénneho modelu, odvodeného priamo od modelu Sandero, je už koniec. Dacia Sandero Stepway je tu!
Dacia Sandero Stepway sa bude vyrábať v Brazílii v továrni Curitiba, pričom pôjde o crossover podobný napríklad modelu Suzuki SX4, avšak Sandero Stepway nebude disponovať pohonom 4x4.
Sandero Stepway zaznamenal oproti štandardnému Sanderu mnoho optických zmien, založených na plastových lemoch okolo celej karosérie. Predná a zadná časť dostala kompletne nové čierne plastové nárazníky (predný s integrovanými hmlovými svetlami) a blatníky, predné svetlomety dostali čierny podklad, a na streche sa usadili strešné lišty. Samozrejmostou je aj mierne zväčšenie svetlej výšky, takže Stepway by si mal hravo poradiť aj s ľahším terénom.
V ponuke agregátov dominuje štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 112 koní. Tento agregát je schopný spaľovať benzín a bio-etanol, ktorý je v Južnej Amerike veľmi rozšírený.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.