Kórejsko-americká automobilka Chevrolet zverejnila prvé fotografie nástupcu modelu Chevrolet Lacetti. Nový zástupca značky nižšej strednej triedy dostane nové meno-Chevrolet Cruze. Týmto modelom automobilka plánuje zahájiť útok na kórejskú dvojicu Kia Ceed a Hyundai i30.Alebo si trúfa Cruze na viac?
Nový Chevrolet Cruze bude vnímaný ako globálny model, keďže sa bude predávať na väčšine kontinentov, na ktorých má značka svoje zastúpenie. Jednou z jeho hlavných zbraní má byť agresívnejší dizajn. Dynamicky tvarovaná karoséria s moderným pojatím dizajnu by v podobe kombinácií oblých a hranatejších tvarov karosérie mala osloviť európskych zákazníkov podstatne viac, ako predchodca Lacetti.
Čo sa týka motorizácie, novinka Cruze na tom nebude rozhodne zle. Výrobca oznámil zážihové aj vznetové motorizácie. Benzínové pohonné jednotky 1,6 (82 kW) a 1,8 (103 kW) dostanú variabilné časovanie výfukových a sacích ventilov, dieselový motor s objemom 2,0 litra s výkonom 110 kW bude prevzatý z modelu Epica, jeho služby využíva takisto aj SUV Captiva. Záujemcovia o Chevrolet Cruze si budú môcť vybrať z dvoch druhov prevodoviek - k dispozícii bude 5-stupňový manuál a nová 6-stupňová automatická prevodovka.
Svetová premiéra Chevroletu Cruze prebehne na jesennom autosalóne v Paríži, prvé vozidlá sa objavia v showroomoch Chevroletu už v marci 2009.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?