Automobilka Trident Performance Vehicles včera oznámila, že její sporťák pojmenovaný Trident Iceni se mílovými kroky blíží k výrobě a už se na něm jen finišuje. Vůz je zajímavý nejen svým úsporným motorem.
Pod kapotou se schovává motor 6,6 V8 od GM, který je ale upravený tak, aby se dal provozovat na naftu. A ne ledajakou, Iceni spaluje i čistou bionaftu.
Poměrně velký motor má výkon 550 koní a točivý moment 1286 Nm, který opravdu bude trhat asfalt. to vše jde na kola přes osm stupňů převodovky.
Britský supersport má dosahovat velmi zajímavé úspornosti provozu, při rychlosti 112 km/h (dálniční rychlost v Anglii) si má vzít jen 3,3 l/100 km. Zrychlení z klidu na stovku potom trvá jen 3,7 sekundy a maximální rychlost je 320.
Cena by měla být asi 2,2 milionu korun, výroba však ještě není úplně jistá. Je třeba zatím sehnat investora, který rozběh výroby zaplatí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.