Automobilka Trident Performance Vehicles včera oznámila, že její sporťák pojmenovaný Trident Iceni se mílovými kroky blíží k výrobě a už se na něm jen finišuje. Vůz je zajímavý nejen svým úsporným motorem.
Pod kapotou se schovává motor 6,6 V8 od GM, který je ale upravený tak, aby se dal provozovat na naftu. A ne ledajakou, Iceni spaluje i čistou bionaftu.
Poměrně velký motor má výkon 550 koní a točivý moment 1286 Nm, který opravdu bude trhat asfalt. to vše jde na kola přes osm stupňů převodovky.
Britský supersport má dosahovat velmi zajímavé úspornosti provozu, při rychlosti 112 km/h (dálniční rychlost v Anglii) si má vzít jen 3,3 l/100 km. Zrychlení z klidu na stovku potom trvá jen 3,7 sekundy a maximální rychlost je 320.
Cena by měla být asi 2,2 milionu korun, výroba však ještě není úplně jistá. Je třeba zatím sehnat investora, který rozběh výroby zaplatí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?