Automobilka Renault zverejnila prvé informácie a fotografie novej generácie obľúbeného malého sedanu Thalia. Druhá generácia dostane do vienka modernejšie a elegantnejšie tvary, jej premiéra je naplánovaná na moskovský autosalón, ktorý otvára svoje brány od 26. augusta.
Podľa prvých fotografií má nová Thalia celkom príjemné elegantné línie, predná časť je výraznejšie odlíšená od sesterského Clia II. Bočný profil sa takisto dočkal zmien, ide hlavne o novo pridané tretie okienko v C-stlpiku karoserie. Zadná časť už nepôsobí „nalepeným“ dojmom, nové sú zadné združené svetlá a tvarovanie veka kufra, ktorý bude mať väčší vstupný otvor ako doposiaľ.
V súlade so súčastnými trendami sa aj nová generácie Thalie dočkala nárastu rozmerov. Dĺžka zaznamenala prírastok +7 centimetrov (4260 mm), rázvor náprav má hodnotu 2576 mm. Výška sa však nepatrne znížila o jeden centimeter na 1430 mm.
O pohonných jednotkách pre Thaliu II zatiaľ Renault mlčí, no je veľmi pravdepodobné, že ich prevezme z modelu Clio II. Očakávať teda môžme osvedčené pohonné jednotky s objemom od 1,2 do 1,6 litra, pričom k dispozícii bude aj naftový štvorvalec 1,5 dCi.
Na ďalšie podrobnosti si budeme musieť počkať do zahájenia Moscow Motor Show koncom augusta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.