Automobilka Renault zverejnila prvé informácie a fotografie novej generácie obľúbeného malého sedanu Thalia. Druhá generácia dostane do vienka modernejšie a elegantnejšie tvary, jej premiéra je naplánovaná na moskovský autosalón, ktorý otvára svoje brány od 26. augusta.
Podľa prvých fotografií má nová Thalia celkom príjemné elegantné línie, predná časť je výraznejšie odlíšená od sesterského Clia II. Bočný profil sa takisto dočkal zmien, ide hlavne o novo pridané tretie okienko v C-stlpiku karoserie. Zadná časť už nepôsobí „nalepeným“ dojmom, nové sú zadné združené svetlá a tvarovanie veka kufra, ktorý bude mať väčší vstupný otvor ako doposiaľ.
V súlade so súčastnými trendami sa aj nová generácie Thalie dočkala nárastu rozmerov. Dĺžka zaznamenala prírastok +7 centimetrov (4260 mm), rázvor náprav má hodnotu 2576 mm. Výška sa však nepatrne znížila o jeden centimeter na 1430 mm.
O pohonných jednotkách pre Thaliu II zatiaľ Renault mlčí, no je veľmi pravdepodobné, že ich prevezme z modelu Clio II. Očakávať teda môžme osvedčené pohonné jednotky s objemom od 1,2 do 1,6 litra, pričom k dispozícii bude aj naftový štvorvalec 1,5 dCi.
Na ďalšie podrobnosti si budeme musieť počkať do zahájenia Moscow Motor Show koncom augusta.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?