Automobilka Renault zverejnila prvé informácie a fotografie novej generácie obľúbeného malého sedanu Thalia. Druhá generácia dostane do vienka modernejšie a elegantnejšie tvary, jej premiéra je naplánovaná na moskovský autosalón, ktorý otvára svoje brány od 26. augusta.
Podľa prvých fotografií má nová Thalia celkom príjemné elegantné línie, predná časť je výraznejšie odlíšená od sesterského Clia II. Bočný profil sa takisto dočkal zmien, ide hlavne o novo pridané tretie okienko v C-stlpiku karoserie. Zadná časť už nepôsobí „nalepeným“ dojmom, nové sú zadné združené svetlá a tvarovanie veka kufra, ktorý bude mať väčší vstupný otvor ako doposiaľ.
V súlade so súčastnými trendami sa aj nová generácie Thalie dočkala nárastu rozmerov. Dĺžka zaznamenala prírastok +7 centimetrov (4260 mm), rázvor náprav má hodnotu 2576 mm. Výška sa však nepatrne znížila o jeden centimeter na 1430 mm.
O pohonných jednotkách pre Thaliu II zatiaľ Renault mlčí, no je veľmi pravdepodobné, že ich prevezme z modelu Clio II. Očakávať teda môžme osvedčené pohonné jednotky s objemom od 1,2 do 1,6 litra, pričom k dispozícii bude aj naftový štvorvalec 1,5 dCi.
Na ďalšie podrobnosti si budeme musieť počkať do zahájenia Moscow Motor Show koncom augusta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?