BMW vypustilo do světa velmi obrněnou verzi svého SUV X5. Tento drobeček by měl odolat nejedné zbrani a stát se postrachem všech zloduchů, zločinců a kriminálních živlů, které hodlají na majitele zaútočit.
Více či méně obrněné verze jsou téměř povinnou součástí nabídky všech luxusních automobilek. Kdo má peníze zkrátka musí počítat s tím, že může mít nepřátele. No a potom jsou tu gangsteři a podobné živly, pro které je život v nebezpečí téměř povoláním. Pro všechny ty přichází nová možnost ochrany, BMW X5 Security.
BMW je schopno X5 nabídnout až do pancéřování třídy VR4, což znamená ochranu například proti střelbě ráže .44 magnum, nebo výbuchu menší bomby pod vozidlem. Faktem ale zůstává, že luxusnější řada 7 nabízí ještě vyšší stupeň ochrany.
Skla jsou tlustá nemalých 22 milimetrů. Všechno opancéřování si dohromady vyžádalo asi půltunu hmotnosti, i s tou si ale 4,8 litrový osmiválec hravě poradí. Zrychlení z klidu na stovku se totiž odehraje během 7,5 sekundy, což na rychlý úprk docela stačí. Nevýhodou může být leda maximální rychlost 210 km/h, která je elektronicky omezená.
Pokud tedy chcete mít opravdu bytelný pocit po zavření dveří svého auta, utíkejte k dealerovi BMW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.