Horúca novinka strednej triedy, nový Opel Insignia v prevedení sedan a liftback, práve dostáva očakávanú tretiu karosársku verziu kombi. Opel chce zdôrazniť nové smerovanie značky, a tak už kombi verzia nemá tradičné pomenovanie Caravan, ale dostáva úplne nový prívlastok Sports Tourer.
Nové kombi od Opla bude mať skutočne obrovské rozmery, hlavne pokiaľ ide o jeho dĺžku. Tej totiž k päťmetrovej hranici chýba len 9 centimetrov. Pri celkovej dĺžke 4,91 metra je Sports Tourer oproti sedanu dlhší o 8 centimetrov, rázvor 2,74 metra však zostáva pri všetkých troch karosárskych verziách zachovaný. Základný objem batožinového priestoru bude slušných 540 litrov.
Širokú ponuku siedmych agragátov budú dopĺňať 2 nové motory. Prvým z nich by mal byť preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 132 kW, dopĺňať ho bude zrejme nový Oplácky šesťvalec 2,9 V6 CTDI s výkonom približne 190 kW.
Oficiálna premiéra Insignie Sports Tourer je naplánovaná na parížsky autosalón (4.-19. október 2008), na európskom trhu je plánovaný predaj začiatkom budúceho roka.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.