Horúca novinka strednej triedy, nový Opel Insignia v prevedení sedan a liftback, práve dostáva očakávanú tretiu karosársku verziu kombi. Opel chce zdôrazniť nové smerovanie značky, a tak už kombi verzia nemá tradičné pomenovanie Caravan, ale dostáva úplne nový prívlastok Sports Tourer.
Nové kombi od Opla bude mať skutočne obrovské rozmery, hlavne pokiaľ ide o jeho dĺžku. Tej totiž k päťmetrovej hranici chýba len 9 centimetrov. Pri celkovej dĺžke 4,91 metra je Sports Tourer oproti sedanu dlhší o 8 centimetrov, rázvor 2,74 metra však zostáva pri všetkých troch karosárskych verziách zachovaný. Základný objem batožinového priestoru bude slušných 540 litrov.
Širokú ponuku siedmych agragátov budú dopĺňať 2 nové motory. Prvým z nich by mal byť preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 132 kW, dopĺňať ho bude zrejme nový Oplácky šesťvalec 2,9 V6 CTDI s výkonom približne 190 kW.
Oficiálna premiéra Insignie Sports Tourer je naplánovaná na parížsky autosalón (4.-19. október 2008), na európskom trhu je plánovaný predaj začiatkom budúceho roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.