Omladené Audi A6 na scéne

Braňo Porubčan, 12. srpna 2008, 20:28 Google+

Faceliftovaná verzia obľúbenej limuzíny vyššej strednej triedy sa verejnosti predstaví na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži. Audi A6 sa dočklo drobných vylepšení vzhľadu, techika však ostáva naďalej rovnaká, pričom sa podarilo plošne znížiť priemernú spotrebu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A6

A6 | foto: Audi

Sdílejte článek

Facelift A6-ky sa smelo hlási do rodiny Audi, okrem iného aj povinnými LED diódami pre denné svietenie, ktoré sa tak už nestávajú výsadou len najvýkonnejších verzií modelu ako doposiaľ. Po vzore menšieho Audi A4 však zákazník bude musieť siahnuť do peňaženky hlbšie, pretože poznávací znak automobilov z Ingolstadu, svetelný pás pozostávajúci zo šiestich svetelných diód bude k dispozícii len za príplatok.

Nové tvary zaznamenala predná časť, obohatená už spomínanými LED diódami, novým tvarom nárazníka po vzore modelu A4 a nakoniec aj novou optikou predných svetlometov. Profil vozidla nezaznamenal veľa zmien, zato zadná časť sa dočkala retušovaného nárazníka a novo tvarovaných zadných svetiel, ktoré tvarom pripomínajú menšiu A4-ku a taktiež využívajú služby LED diód. V interiéri sa môžeme tešiť na nové materiály a obloženie dverí, no napríklad aj vylepšený displej navigácie s novou grafikou a rozlíšením.

Motorizácia pozostáva zo šiestich zážihových a štyroch vznetových pohonných jednotiek, spotreba klesla nadol plošne o 15 %. K dispozícii je takisto pohon všetkých kolies Quattro dodávaný za príplatok k motorom s výkonom vyšším než 14O kW.

Novinkou v ponuke benzínových motorov je bezpochyby nový preplňovaný agregát 3.0 TFSI (213 kW, 420 Nm). S týmto motorom zvládne A6-ka šprint na stovku za 5,9s. Priemerná spotreba je 9,5 l na 100 km a najvyššia rýchlosť bude elektronicky obmedzená na tradičných 250 km/h.

Ponuka naftových agregátov je tradične založená na koncernových motoroch TDI, novinkou je systém vstrekovania common-rail sériovo dodávaný ku všetkým vznetovým pohonným jednotkám. Štvorvalec 2.0 TDI bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách (100 kW, 125 kW), ponuku dopĺňajú šesťvalce 2.7 TDI (140 kW, 380 Nm) a 3.0 TDI (176 kW, 450 Nm).

K dispozícii bude veľké množstvo bezpečnostných a komfortných prvkov, napríklad vzduchové odpruženie spolu s adaptívnymi tlmičami, Audi Side Assist pre bezpečné vykrytie mŕtvych uhlov, Audi Lane Assist pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, alebo Audi Parking System poskytujúci cúvaciu kameru.

Ceny faceliftovaných verzií ostanú nezmenené, prvé kusy sa k nemeckým zákazníkom dostanú už v októbri.

Vytisknout

Diskuze: Omladené Audi A6 na scéne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

9-3

Saab 9-3:kombinácia pohonu XWD a turbo motora

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud