Faceliftovaná verzia obľúbenej limuzíny vyššej strednej triedy sa verejnosti predstaví na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži. Audi A6 sa dočklo drobných vylepšení vzhľadu, techika však ostáva naďalej rovnaká, pričom sa podarilo plošne znížiť priemernú spotrebu.
Nové tvary zaznamenala predná časť, obohatená už spomínanými LED diódami, novým tvarom nárazníka po vzore modelu A4 a nakoniec aj novou optikou predných svetlometov. Profil vozidla nezaznamenal veľa zmien, zato zadná časť sa dočkala retušovaného nárazníka a novo tvarovaných zadných svetiel, ktoré tvarom pripomínajú menšiu A4-ku a taktiež využívajú služby LED diód. V interiéri sa môžeme tešiť na nové materiály a obloženie dverí, no napríklad aj vylepšený displej navigácie s novou grafikou a rozlíšením.
Motorizácia pozostáva zo šiestich zážihových a štyroch vznetových pohonných jednotiek, spotreba klesla nadol plošne o 15 %. K dispozícii je takisto pohon všetkých kolies Quattro dodávaný za príplatok k motorom s výkonom vyšším než 14O kW.
Novinkou v ponuke benzínových motorov je bezpochyby nový preplňovaný agregát 3.0 TFSI (213 kW, 420 Nm). S týmto motorom zvládne A6-ka šprint na stovku za 5,9s. Priemerná spotreba je 9,5 l na 100 km a najvyššia rýchlosť bude elektronicky obmedzená na tradičných 250 km/h.
Ponuka naftových agregátov je tradične založená na koncernových motoroch TDI, novinkou je systém vstrekovania common-rail sériovo dodávaný ku všetkým vznetovým pohonným jednotkám. Štvorvalec 2.0 TDI bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách (100 kW, 125 kW), ponuku dopĺňajú šesťvalce 2.7 TDI (140 kW, 380 Nm) a 3.0 TDI (176 kW, 450 Nm).
K dispozícii bude veľké množstvo bezpečnostných a komfortných prvkov, napríklad vzduchové odpruženie spolu s adaptívnymi tlmičami, Audi Side Assist pre bezpečné vykrytie mŕtvych uhlov, Audi Lane Assist pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, alebo Audi Parking System poskytujúci cúvaciu kameru.
Ceny faceliftovaných verzií ostanú nezmenené, prvé kusy sa k nemeckým zákazníkom dostanú už v októbri.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).