Faceliftovaná verzia obľúbenej limuzíny vyššej strednej triedy sa verejnosti predstaví na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži. Audi A6 sa dočklo drobných vylepšení vzhľadu, techika však ostáva naďalej rovnaká, pričom sa podarilo plošne znížiť priemernú spotrebu.
Nové tvary zaznamenala predná časť, obohatená už spomínanými LED diódami, novým tvarom nárazníka po vzore modelu A4 a nakoniec aj novou optikou predných svetlometov. Profil vozidla nezaznamenal veľa zmien, zato zadná časť sa dočkala retušovaného nárazníka a novo tvarovaných zadných svetiel, ktoré tvarom pripomínajú menšiu A4-ku a taktiež využívajú služby LED diód. V interiéri sa môžeme tešiť na nové materiály a obloženie dverí, no napríklad aj vylepšený displej navigácie s novou grafikou a rozlíšením.
Motorizácia pozostáva zo šiestich zážihových a štyroch vznetových pohonných jednotiek, spotreba klesla nadol plošne o 15 %. K dispozícii je takisto pohon všetkých kolies Quattro dodávaný za príplatok k motorom s výkonom vyšším než 14O kW.
Novinkou v ponuke benzínových motorov je bezpochyby nový preplňovaný agregát 3.0 TFSI (213 kW, 420 Nm). S týmto motorom zvládne A6-ka šprint na stovku za 5,9s. Priemerná spotreba je 9,5 l na 100 km a najvyššia rýchlosť bude elektronicky obmedzená na tradičných 250 km/h.
Ponuka naftových agregátov je tradične založená na koncernových motoroch TDI, novinkou je systém vstrekovania common-rail sériovo dodávaný ku všetkým vznetovým pohonným jednotkám. Štvorvalec 2.0 TDI bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách (100 kW, 125 kW), ponuku dopĺňajú šesťvalce 2.7 TDI (140 kW, 380 Nm) a 3.0 TDI (176 kW, 450 Nm).
K dispozícii bude veľké množstvo bezpečnostných a komfortných prvkov, napríklad vzduchové odpruženie spolu s adaptívnymi tlmičami, Audi Side Assist pre bezpečné vykrytie mŕtvych uhlov, Audi Lane Assist pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, alebo Audi Parking System poskytujúci cúvaciu kameru.
Ceny faceliftovaných verzií ostanú nezmenené, prvé kusy sa k nemeckým zákazníkom dostanú už v októbri.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.