Saab nedávno predstavil svoj moderný pohon všetkých štyroch kolies s názvom XWD. Pohon oboch náprav je teraz k dispozícii aj pre model strednej triedy, Saab 9-3, poháňaný štvorvalcovým preplňovaným motorom 2,0 Turbo.
Aktívny pohon všetkých štyroch kolies, Saab 9-3 XWD 2,0 Turbo, je zameraný na čo najľahšie ovládanie a maximálnu stabilitu pri všetkých režimoch jazdy. Plnoautomatický systém neustále podľa potreby rozdeľuje krútiaci moment motora medzi prednú a zadnú nápravu. Zabraňuje tak prirodzenej nedotáčavosti alebo pretáčavosti vozidla a zabezpečuje jeho smerovú stabititu bez ohľadu na to, či vodič prechádza ostrou zákrutu, alebo zdoláva len miernu zákrutu, pričom berie ohľad na stav povrchu vozoky v troch režimoch-suchá, mokrá, šmykľavá.
Systém XWD v prípade potreby dokáže prerozdeliť až 85 percent hodnoty krútiaceho momentu na jediné koleso, pri bežnej jazde sa však 96 % prenáša na kolesá prednej nápravy, čím zabezpečuje nižšiu spotrebu paliva. Najvyšší stupeň výbavy, Aero XWD, môže byť za príplatok vybavený elektronickou uzávierkou diferenciálu zadnej nápravy.
Saab 9-3 XWD 2,0 Turbo ponúka maximálny výkon 210 koní (pri 5 300 ot./min.) a poskytuje maximálny krútiaci moment 300 Nm (pri 2 500 ot./min.). Podvozok XWD je možné vybaviť športovejšími pružinami a tlmičmi s tvrdšou charakteristikou, väčšími kotúčovými brzdami a 18 alebo 19-palcovými zliatinovými diskami. Saab 9-3 XWD 2,0 Turbo je možné objednať celkom s tromi stupňami výbavy – Linear, Vector a so špičkovou Aero. Z prevodoviek je na výber šesťstupňový manuál alebo automat, v ponuke však naďalej zostávajú aj modely s pohonom výlučne prednej nápravy.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.