Saab nedávno predstavil svoj moderný pohon všetkých štyroch kolies s názvom XWD. Pohon oboch náprav je teraz k dispozícii aj pre model strednej triedy, Saab 9-3, poháňaný štvorvalcovým preplňovaným motorom 2,0 Turbo.
Aktívny pohon všetkých štyroch kolies, Saab 9-3 XWD 2,0 Turbo, je zameraný na čo najľahšie ovládanie a maximálnu stabilitu pri všetkých režimoch jazdy. Plnoautomatický systém neustále podľa potreby rozdeľuje krútiaci moment motora medzi prednú a zadnú nápravu. Zabraňuje tak prirodzenej nedotáčavosti alebo pretáčavosti vozidla a zabezpečuje jeho smerovú stabititu bez ohľadu na to, či vodič prechádza ostrou zákrutu, alebo zdoláva len miernu zákrutu, pričom berie ohľad na stav povrchu vozoky v troch režimoch-suchá, mokrá, šmykľavá.
Systém XWD v prípade potreby dokáže prerozdeliť až 85 percent hodnoty krútiaceho momentu na jediné koleso, pri bežnej jazde sa však 96 % prenáša na kolesá prednej nápravy, čím zabezpečuje nižšiu spotrebu paliva. Najvyšší stupeň výbavy, Aero XWD, môže byť za príplatok vybavený elektronickou uzávierkou diferenciálu zadnej nápravy.
Saab 9-3 XWD 2,0 Turbo ponúka maximálny výkon 210 koní (pri 5 300 ot./min.) a poskytuje maximálny krútiaci moment 300 Nm (pri 2 500 ot./min.). Podvozok XWD je možné vybaviť športovejšími pružinami a tlmičmi s tvrdšou charakteristikou, väčšími kotúčovými brzdami a 18 alebo 19-palcovými zliatinovými diskami. Saab 9-3 XWD 2,0 Turbo je možné objednať celkom s tromi stupňami výbavy – Linear, Vector a so špičkovou Aero. Z prevodoviek je na výber šesťstupňový manuál alebo automat, v ponuke však naďalej zostávajú aj modely s pohonom výlučne prednej nápravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.