Záujem o obrovské automobily kategórie SUV celosvetovo klesá, najmä vďaka rekordne vysokým cenám pohonných hmôt. Automobilky musia vo vlastnom záujme zaujať opatrenia, ktoré by mali obmädziť klesajúci záujem verejnosti o tieto modely.
Hybridný systém by mal fungovať na podobnom princípe, ako ten u Toyoty, ktorá sa preslávila hybridným modelom Prius. V nízkych rýchlostiach pohon mohutného SUV zabezpečujú výlučne elektromotory, pričom pri prudších rozjazdoch a akcelerácii je aktivovaný aj klasický spaľovací motor.
Automobilka Cadillac deklaruje spotrebu paliva v mestskej prevádzke na úrovni 11,7 litra na 100 kilometrov, a mimo mesta 11,2 litra pohonných hmôt. Konvenčný benzínový model pritom po meste jazdí za 19,6 litra a 12,4 litra mimo mesta. Cadillac Escalade sa v USA bude predávať od 71 685 dolárov (cca 1 145 000 Sk), rozdiel oproti benzínovej verzii je len 3600 dolárov.
Zatiaľ však nie je známe, či sa hybridný Cadillac dostane aj do Európy, jedno je však isté-Escalade Hybrid poriadne zamieša karty medzi osvedčenými prémiovými SUV z Európy, keďže uvedením hybridnej verzie je o krok vopred.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.