Záujem o obrovské automobily kategórie SUV celosvetovo klesá, najmä vďaka rekordne vysokým cenám pohonných hmôt. Automobilky musia vo vlastnom záujme zaujať opatrenia, ktoré by mali obmädziť klesajúci záujem verejnosti o tieto modely.
Hybridný systém by mal fungovať na podobnom princípe, ako ten u Toyoty, ktorá sa preslávila hybridným modelom Prius. V nízkych rýchlostiach pohon mohutného SUV zabezpečujú výlučne elektromotory, pričom pri prudších rozjazdoch a akcelerácii je aktivovaný aj klasický spaľovací motor.
Automobilka Cadillac deklaruje spotrebu paliva v mestskej prevádzke na úrovni 11,7 litra na 100 kilometrov, a mimo mesta 11,2 litra pohonných hmôt. Konvenčný benzínový model pritom po meste jazdí za 19,6 litra a 12,4 litra mimo mesta. Cadillac Escalade sa v USA bude predávať od 71 685 dolárov (cca 1 145 000 Sk), rozdiel oproti benzínovej verzii je len 3600 dolárov.
Zatiaľ však nie je známe, či sa hybridný Cadillac dostane aj do Európy, jedno je však isté-Escalade Hybrid poriadne zamieša karty medzi osvedčenými prémiovými SUV z Európy, keďže uvedením hybridnej verzie je o krok vopred.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.