 
            Jeden zo spoluzakladateľov triedy kompaktných SUV, Toyota RAV4, dostane v rámci nového modelového roku 2009 ľahké osvieženie vzhľadu a takisto aj nový benzínový motor s objemom 2,5 litra s výkonom 132 kW.
Tento facelift je zatiaľ pripravený iba pre americkú verziu modelu, no očakávame, že sa čoskoro objaví aj v Európe, možno sa predstaví už na jesennom Parížskom autosalóne.
Americká verzia modelu Toyota RAV4 sa od európskej líši svojimi rozmermi, je totiž podstatne väčšia. Dĺžka je 4,6 metra (+ 20 cm), výška 1,74 m (+ 2 cm) a rázvor 2,66 m (+ 10 cm). Šířka s hodnotou 1815 mm je shodná s modelem RAV4 prodávaným na v Európe. V ponuke je aj verzia so 7-miestnym interiérom. Facelift verzie pre USA sa dotkol vonkajšieho dizajnu v prednej aj v zadnej časti. RAV-ka dostane upravený predný nárazník a masku chladiča, v zadnej časti sú zmenené zadné svetlomety. Interiér sa podľa fotografií dočká novo tvarovanej stredovej konzoly, ktorá dostane vylepšené ovládanie audia.
Nový motor 2,5 l(132kW, 232 Nm) nahradí v ponuke menší s objemom 2,4 litra (122kW, 222 Nm). Kombinovaný bude so štvorstupňovou automatickou prevodovkou, dodávať sa bude s pohonom oboch náprav, alebo iba prednej nápravy.
V ČR sa Toyota RAV4 predáva s benzínovým dvojlitovým agregátom 2,0 VVT-i (112 kW) alebo s naftovým 2,2 D-4D s výkonmi 100 kW a 130 kW.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?