Jeden zo spoluzakladateľov triedy kompaktných SUV, Toyota RAV4, dostane v rámci nového modelového roku 2009 ľahké osvieženie vzhľadu a takisto aj nový benzínový motor s objemom 2,5 litra s výkonom 132 kW.
Tento facelift je zatiaľ pripravený iba pre americkú verziu modelu, no očakávame, že sa čoskoro objaví aj v Európe, možno sa predstaví už na jesennom Parížskom autosalóne.
Americká verzia modelu Toyota RAV4 sa od európskej líši svojimi rozmermi, je totiž podstatne väčšia. Dĺžka je 4,6 metra (+ 20 cm), výška 1,74 m (+ 2 cm) a rázvor 2,66 m (+ 10 cm). Šířka s hodnotou 1815 mm je shodná s modelem RAV4 prodávaným na v Európe. V ponuke je aj verzia so 7-miestnym interiérom. Facelift verzie pre USA sa dotkol vonkajšieho dizajnu v prednej aj v zadnej časti. RAV-ka dostane upravený predný nárazník a masku chladiča, v zadnej časti sú zmenené zadné svetlomety. Interiér sa podľa fotografií dočká novo tvarovanej stredovej konzoly, ktorá dostane vylepšené ovládanie audia.
Nový motor 2,5 l(132kW, 232 Nm) nahradí v ponuke menší s objemom 2,4 litra (122kW, 222 Nm). Kombinovaný bude so štvorstupňovou automatickou prevodovkou, dodávať sa bude s pohonom oboch náprav, alebo iba prednej nápravy.
V ČR sa Toyota RAV4 predáva s benzínovým dvojlitovým agregátom 2,0 VVT-i (112 kW) alebo s naftovým 2,2 D-4D s výkonmi 100 kW a 130 kW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.