Po úniku fotek před pár dny automobilka konečně vypustila oficiální informace o svém novém a neskutečně důležitém modelu Golf. Tisková zpráva konečně přinesla informace o motorech pro tuto zásadní novinku.
Volkswagen Golf se možná trochu neplánovaně světu ukázal o několik dní dřív na fotkách, na oficiální tiskovou zprávu svět musel čekat do dnešního dne.
Myslím, že bude nejlépe když si na vzhled každý udělá svůj názor sám, já jen doplním, že se desigeři nesnažili pátou a šestou generaci nijak zvlášť odlišit. Golf přejímá prvky ze sportovního Sciroccca a roubuje je na svůj méně sportovní vzhled. Uvidíme co designu řeknou zákazníci, zda i tento Golf bude pokračovat v úspěšné liniii golfů minulých.
Podívejme se nejprve na motory. Diesely potěší technologií přímého vstřiku paliva Common rail, které by oproti dosavadnímu systému čerpadlo-tryska mělo přinést více klidu do kabiny a zmírnit typické neduhy dosavadních TDI, tedy především tvrdý běh. Kostru bude tvořit agregát 2,0 TDI, přičemž od počátku bude v nabídce s výkonu 81 kW/110 koní a 103 kW/140 koní. Časem přijde i silnější 125 kW/170 koní, základním dieselem se zase stane agregát s 60kW/90 koňmi (že by obstarožní 1,9 TDI?). Volkswagen se chlubí snížením spotřeby o 0,6 litrů u agregátů 2,0 se 110 (na 4,5 l/100 km) a 140 (na 4,9 l/100 km) koňmi.
Benzíny zastoupí atmosférické agregáty s výkony 59 kW/80 koní a 75 kW/102 koní, pravděpodobně půjde o současné 1,4 a 1,6. Časem budou nahrazený malými 1,2 TSI. U nejmenšího agregátu automobilka mluví o snížení spotřeby o půl litru na 100 km, dostaneme se tak na 6.4. Nabídka dále pokračuje ve znamení třech písmen, TSI. Slabší 1,4 TSi nabídne výkon 90 kW/122 koní a to při spotřebě 6.2 l/100 km. Nový 1,4 TSI o výkonu 118 kW/160 koní bude mít spotřebu 6,3 litru. Oproti odcházejícímu 2,0 FSI jde o snížení spotřeby o 1,6 litru.
Volkswagen nenabídne automatické převodovky, k dispozici nyní budou pouze dvouspojkové DSG. Automobilka se chlubí jejich účinností, 1,4 TSI o výkonu 160 koní bude totiž mít spotřebu 6,0 litru, což je oproti 2,0 FSI s výkonem 150 koní a s automatem snížení o 2,3 litru.
Automobilka je trochu skoupá na slovo co se týče výbavy, řekla jen, že se do ni dostane třeba adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent (umí sám zajet do díry mezi auty), nová generace ESP, světla pro denní svícení a kolenní airbag.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.