Po úniku fotek před pár dny automobilka konečně vypustila oficiální informace o svém novém a neskutečně důležitém modelu Golf. Tisková zpráva konečně přinesla informace o motorech pro tuto zásadní novinku.
Volkswagen Golf se možná trochu neplánovaně světu ukázal o několik dní dřív na fotkách, na oficiální tiskovou zprávu svět musel čekat do dnešního dne.
Myslím, že bude nejlépe když si na vzhled každý udělá svůj názor sám, já jen doplním, že se desigeři nesnažili pátou a šestou generaci nijak zvlášť odlišit. Golf přejímá prvky ze sportovního Sciroccca a roubuje je na svůj méně sportovní vzhled. Uvidíme co designu řeknou zákazníci, zda i tento Golf bude pokračovat v úspěšné liniii golfů minulých.
Podívejme se nejprve na motory. Diesely potěší technologií přímého vstřiku paliva Common rail, které by oproti dosavadnímu systému čerpadlo-tryska mělo přinést více klidu do kabiny a zmírnit typické neduhy dosavadních TDI, tedy především tvrdý běh. Kostru bude tvořit agregát 2,0 TDI, přičemž od počátku bude v nabídce s výkonu 81 kW/110 koní a 103 kW/140 koní. Časem přijde i silnější 125 kW/170 koní, základním dieselem se zase stane agregát s 60kW/90 koňmi (že by obstarožní 1,9 TDI?). Volkswagen se chlubí snížením spotřeby o 0,6 litrů u agregátů 2,0 se 110 (na 4,5 l/100 km) a 140 (na 4,9 l/100 km) koňmi.
Benzíny zastoupí atmosférické agregáty s výkony 59 kW/80 koní a 75 kW/102 koní, pravděpodobně půjde o současné 1,4 a 1,6. Časem budou nahrazený malými 1,2 TSI. U nejmenšího agregátu automobilka mluví o snížení spotřeby o půl litru na 100 km, dostaneme se tak na 6.4. Nabídka dále pokračuje ve znamení třech písmen, TSI. Slabší 1,4 TSi nabídne výkon 90 kW/122 koní a to při spotřebě 6.2 l/100 km. Nový 1,4 TSI o výkonu 118 kW/160 koní bude mít spotřebu 6,3 litru. Oproti odcházejícímu 2,0 FSI jde o snížení spotřeby o 1,6 litru.
Volkswagen nenabídne automatické převodovky, k dispozici nyní budou pouze dvouspojkové DSG. Automobilka se chlubí jejich účinností, 1,4 TSI o výkonu 160 koní bude totiž mít spotřebu 6,0 litru, což je oproti 2,0 FSI s výkonem 150 koní a s automatem snížení o 2,3 litru.
Automobilka je trochu skoupá na slovo co se týče výbavy, řekla jen, že se do ni dostane třeba adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent (umí sám zajet do díry mezi auty), nová generace ESP, světla pro denní svícení a kolenní airbag.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.