Po úniku fotek před pár dny automobilka konečně vypustila oficiální informace o svém novém a neskutečně důležitém modelu Golf. Tisková zpráva konečně přinesla informace o motorech pro tuto zásadní novinku.
Volkswagen Golf se možná trochu neplánovaně světu ukázal o několik dní dřív na fotkách, na oficiální tiskovou zprávu svět musel čekat do dnešního dne.
Myslím, že bude nejlépe když si na vzhled každý udělá svůj názor sám, já jen doplním, že se desigeři nesnažili pátou a šestou generaci nijak zvlášť odlišit. Golf přejímá prvky ze sportovního Sciroccca a roubuje je na svůj méně sportovní vzhled. Uvidíme co designu řeknou zákazníci, zda i tento Golf bude pokračovat v úspěšné liniii golfů minulých.
Podívejme se nejprve na motory. Diesely potěší technologií přímého vstřiku paliva Common rail, které by oproti dosavadnímu systému čerpadlo-tryska mělo přinést více klidu do kabiny a zmírnit typické neduhy dosavadních TDI, tedy především tvrdý běh. Kostru bude tvořit agregát 2,0 TDI, přičemž od počátku bude v nabídce s výkonu 81 kW/110 koní a 103 kW/140 koní. Časem přijde i silnější 125 kW/170 koní, základním dieselem se zase stane agregát s 60kW/90 koňmi (že by obstarožní 1,9 TDI?). Volkswagen se chlubí snížením spotřeby o 0,6 litrů u agregátů 2,0 se 110 (na 4,5 l/100 km) a 140 (na 4,9 l/100 km) koňmi.
Benzíny zastoupí atmosférické agregáty s výkony 59 kW/80 koní a 75 kW/102 koní, pravděpodobně půjde o současné 1,4 a 1,6. Časem budou nahrazený malými 1,2 TSI. U nejmenšího agregátu automobilka mluví o snížení spotřeby o půl litru na 100 km, dostaneme se tak na 6.4. Nabídka dále pokračuje ve znamení třech písmen, TSI. Slabší 1,4 TSi nabídne výkon 90 kW/122 koní a to při spotřebě 6.2 l/100 km. Nový 1,4 TSI o výkonu 118 kW/160 koní bude mít spotřebu 6,3 litru. Oproti odcházejícímu 2,0 FSI jde o snížení spotřeby o 1,6 litru.
Volkswagen nenabídne automatické převodovky, k dispozici nyní budou pouze dvouspojkové DSG. Automobilka se chlubí jejich účinností, 1,4 TSI o výkonu 160 koní bude totiž mít spotřebu 6,0 litru, což je oproti 2,0 FSI s výkonem 150 koní a s automatem snížení o 2,3 litru.
Automobilka je trochu skoupá na slovo co se týče výbavy, řekla jen, že se do ni dostane třeba adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent (umí sám zajet do díry mezi auty), nová generace ESP, světla pro denní svícení a kolenní airbag.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).