Volkswagen Golf VI - tentokrát oficiálně

Golf
Golf, foto: Volkswagen
Marek Litzman 6. srpna 2008 10:41
Sdílej:

Po úniku fotek před pár dny automobilka konečně vypustila oficiální informace o svém novém a neskutečně důležitém modelu Golf. Tisková zpráva konečně přinesla informace o motorech pro tuto zásadní novinku.

Volkswagen Golf se možná trochu neplánovaně světu ukázal o několik dní dřív na fotkách, na oficiální tiskovou zprávu svět musel čekat do dnešního dne.

Myslím, že bude nejlépe když si na vzhled každý udělá svůj názor sám, já jen doplním, že se desigeři nesnažili pátou a šestou generaci nijak zvlášť odlišit. Golf přejímá prvky ze sportovního Sciroccca a roubuje je na svůj méně sportovní vzhled. Uvidíme co designu řeknou zákazníci, zda i tento Golf bude pokračovat v úspěšné liniii golfů minulých.

Podívejme se nejprve na motory. Diesely potěší technologií přímého vstřiku paliva Common rail, které by oproti dosavadnímu systému čerpadlo-tryska mělo přinést více klidu do kabiny a zmírnit typické neduhy dosavadních TDI, tedy především tvrdý běh. Kostru bude tvořit agregát 2,0 TDI, přičemž od počátku bude v nabídce s výkonu 81 kW/110 koní a 103 kW/140 koní. Časem přijde i silnější 125 kW/170 koní, základním dieselem se zase stane agregát s 60kW/90 koňmi (že by obstarožní 1,9 TDI?). Volkswagen se chlubí snížením spotřeby o 0,6 litrů u agregátů 2,0 se 110 (na 4,5 l/100 km) a 140 (na 4,9 l/100 km) koňmi.

Benzíny zastoupí atmosférické agregáty s výkony 59 kW/80 koní a 75 kW/102 koní, pravděpodobně půjde o současné 1,4 a 1,6. Časem budou nahrazený malými 1,2 TSI. U nejmenšího agregátu automobilka mluví o snížení spotřeby o půl litru na 100 km, dostaneme se tak na 6.4. Nabídka dále pokračuje ve znamení třech písmen, TSI. Slabší 1,4 TSi nabídne výkon 90 kW/122 koní a to při spotřebě 6.2 l/100 km. Nový 1,4 TSI o výkonu 118 kW/160 koní bude mít spotřebu 6,3 litru. Oproti odcházejícímu 2,0 FSI jde o snížení spotřeby o 1,6 litru.

Volkswagen nenabídne automatické převodovky, k dispozici nyní budou pouze dvouspojkové DSG. Automobilka se chlubí jejich účinností, 1,4 TSI o výkonu 160 koní bude totiž mít spotřebu 6,0 litru, což je oproti 2,0 FSI s výkonem 150 koní a s automatem snížení o 2,3 litru.

Automobilka je trochu skoupá na slovo co se týče výbavy, řekla jen, že se do ni dostane třeba adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent (umí sám zajet do díry mezi auty), nová generace ESP, světla pro denní svícení a kolenní airbag.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.