Volkswagen Golf VI - tentokrát oficiálně

Marek Litzman, 6. srpna 2008, 10:41 Google+

Po úniku fotek před pár dny automobilka konečně vypustila oficiální informace o svém novém a neskutečně důležitém modelu Golf. Tisková zpráva konečně přinesla informace o motorech pro tuto zásadní novinku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf

Golf | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen Golf se možná trochu neplánovaně světu ukázal o několik dní dřív na fotkách, na oficiální tiskovou zprávu svět musel čekat do dnešního dne.

Myslím, že bude nejlépe když si na vzhled každý udělá svůj názor sám, já jen doplním, že se desigeři nesnažili pátou a šestou generaci nijak zvlášť odlišit. Golf přejímá prvky ze sportovního Sciroccca a roubuje je na svůj méně sportovní vzhled. Uvidíme co designu řeknou zákazníci, zda i tento Golf bude pokračovat v úspěšné liniii golfů minulých.

Podívejme se nejprve na motory. Diesely potěší technologií přímého vstřiku paliva Common rail, které by oproti dosavadnímu systému čerpadlo-tryska mělo přinést více klidu do kabiny a zmírnit typické neduhy dosavadních TDI, tedy především tvrdý běh. Kostru bude tvořit agregát 2,0 TDI, přičemž od počátku bude v nabídce s výkonu 81 kW/110 koní a 103 kW/140 koní. Časem přijde i silnější 125 kW/170 koní, základním dieselem se zase stane agregát s 60kW/90 koňmi (že by obstarožní 1,9 TDI?). Volkswagen se chlubí snížením spotřeby o 0,6 litrů u agregátů 2,0 se 110 (na 4,5 l/100 km) a 140 (na 4,9 l/100 km) koňmi.

Benzíny zastoupí atmosférické agregáty s výkony 59 kW/80 koní a 75 kW/102 koní, pravděpodobně půjde o současné 1,4 a 1,6. Časem budou nahrazený malými 1,2 TSI. U nejmenšího agregátu automobilka mluví o snížení spotřeby o půl litru na 100 km, dostaneme se tak na 6.4. Nabídka dále pokračuje ve znamení třech písmen, TSI. Slabší 1,4 TSi nabídne výkon 90 kW/122 koní a to při spotřebě 6.2 l/100 km. Nový 1,4 TSI o výkonu 118 kW/160 koní bude mít spotřebu 6,3 litru. Oproti odcházejícímu 2,0 FSI jde o snížení spotřeby o 1,6 litru.

Volkswagen nenabídne automatické převodovky, k dispozici nyní budou pouze dvouspojkové DSG. Automobilka se chlubí jejich účinností, 1,4 TSI o výkonu 160 koní bude totiž mít spotřebu 6,0 litru, což je oproti 2,0 FSI s výkonem 150 koní a s automatem snížení o 2,3 litru.

Automobilka je trochu skoupá na slovo co se týče výbavy, řekla jen, že se do ni dostane třeba adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent (umí sám zajet do díry mezi auty), nová generace ESP, světla pro denní svícení a kolenní airbag.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Golf VI - tentokrát oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Journey

Dodge Journey -rodinný crossover na Slovensku

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud