Nie je to tak dávno, čo KIA predstavila malý facelift pre svojho zástupcu v segmente kompaktných SUV. Aj keď sa táto faceliftovaná verzia predáva len zhruba pol roka, automobilka neváhala, a pre model Sportage pripravila ďalšie inovácie.
Sportage je druhým modelom automobilky KIA, ktorý sa vyrába pre európsky trh v slovenskom závode v Tepličke nad Váhom. Na predajoch Juhokórejskej automobilky má Sportage značný podiel, a tak sa snaží udržať krok s konkurenciou, ktorú v jej segmente predstavuje napríklad Toyota RAV4 alebo sesterský Hyundai Tucson.
Zmeny v dizajne sú oproti predchádzajúcej verzii viditeľné už na prvý pohľad. Nový, agresívnejší výraz dostala celá predná časť. Predný nárazník, v ktorom sú situované hmlové svetlomety je nápaditejšie tvarovaný. Predné svetlomety sú novo vykrojené, chrómované orámovanie dostala aj maska v okolí loga automobilky. Na zadnej časti nájdeme pozmenenú grafiku koncových svetiel, upravený bol aj zadný nárazník. Zadné okno je vyklopiteľné, čo je praktické najmä vo stiesnených priestoroch. Zmien sa dočkal aj interiér, v ktorom sú použité kvalitnejšie materiály, a ako novinka sa v ňom objavuje aj prípojka na USB. Štandardom pre všetky verzie sú aj strešné nosiče a 16-palcové zliatinové disky kolies.
Základnú pohonnú jednotku predstavuje benzínový dvojliter 2.0 CVVT s výkonom 104 kW a krútiacim momentom 184 Nm. K dispozícii je aj naftový motor 2.0 CRDi s výkonom 103 kW (304 Nm). Vrcholnú pohonnú jednotku predstavuje vidlicový šesťvalec 2.7 V6 (129 kW, 241 Nm), ktorý sa dodáva len s pohonom 4x4. Pri ostatných motoroch je pohon všetkých štyroch kolies voliteľný.
Na modernizovaný model sa vzťahuje záruka 7 rokov alebo 150 tisíc km. Faceliftovaný Sportage je možné objednať aj vo verzii N1.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.