Nie je to tak dávno, čo KIA predstavila malý facelift pre svojho zástupcu v segmente kompaktných SUV. Aj keď sa táto faceliftovaná verzia predáva len zhruba pol roka, automobilka neváhala, a pre model Sportage pripravila ďalšie inovácie.
Sportage je druhým modelom automobilky KIA, ktorý sa vyrába pre európsky trh v slovenskom závode v Tepličke nad Váhom. Na predajoch Juhokórejskej automobilky má Sportage značný podiel, a tak sa snaží udržať krok s konkurenciou, ktorú v jej segmente predstavuje napríklad Toyota RAV4 alebo sesterský Hyundai Tucson.
Zmeny v dizajne sú oproti predchádzajúcej verzii viditeľné už na prvý pohľad. Nový, agresívnejší výraz dostala celá predná časť. Predný nárazník, v ktorom sú situované hmlové svetlomety je nápaditejšie tvarovaný. Predné svetlomety sú novo vykrojené, chrómované orámovanie dostala aj maska v okolí loga automobilky. Na zadnej časti nájdeme pozmenenú grafiku koncových svetiel, upravený bol aj zadný nárazník. Zadné okno je vyklopiteľné, čo je praktické najmä vo stiesnených priestoroch. Zmien sa dočkal aj interiér, v ktorom sú použité kvalitnejšie materiály, a ako novinka sa v ňom objavuje aj prípojka na USB. Štandardom pre všetky verzie sú aj strešné nosiče a 16-palcové zliatinové disky kolies.
Základnú pohonnú jednotku predstavuje benzínový dvojliter 2.0 CVVT s výkonom 104 kW a krútiacim momentom 184 Nm. K dispozícii je aj naftový motor 2.0 CRDi s výkonom 103 kW (304 Nm). Vrcholnú pohonnú jednotku predstavuje vidlicový šesťvalec 2.7 V6 (129 kW, 241 Nm), ktorý sa dodáva len s pohonom 4x4. Pri ostatných motoroch je pohon všetkých štyroch kolies voliteľný.
Na modernizovaný model sa vzťahuje záruka 7 rokov alebo 150 tisíc km. Faceliftovaný Sportage je možné objednať aj vo verzii N1.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.