Luxusná divízia značky Nissan, Infiniti, konečne ohlásila príchod na európsky trh. Má sa tak stať ešte v jeseni tohto roka. Prvou krajinou, ktorá sa na najnovšie modely od tejto japonskej značky môže tešiť sa stane Španielsko.
V Európskych krajinách sa bude predávať niekoľko modelov značky Infiniti, medzi nimi aj luxusný crossover radu FX, ktorý sa môže smelo postaviť zabehnutým modelom z Európy ako Mercedes-Benz ML, BMW X5, VW Touareg alebo Porsche Cayenne. Spomedzi všetkých modelov sa do predaja dostane ako prvý vrcholný model FX50. Jeho osemvalec s objemom 5,0 litra je naladený na výkon 287 kw při 6500 ot./min, maximálny krútiaci moment predstavuje 500 Nm při 4400 ot./min. V ponuke je aj 6-valec s objemom 3,7 litra s výkonom 235 kw a krútiacim momentom 360 Nm.
K dispozícii bude 7-stupňová automatická prevodovka, takisto aj inteligentný pohon všetkých štyroch kolies s názvom ATTESA-E TS, ktorý budú dopĺňať elektronické systémy ESP a protipreklzový systém TSC. Novinkou je riadená zadná náprava, obdobný systém úspešne používa aj Renault Laguna GT.
Súčasťou image značky Infinity je mimoriadne bohatá základná výbava, ktorá obsahuje napríklad navigačný systém, parkovaciu kameru, adaptívne bi-xenónové predné svetlomety, 21 palcové kolesá z ľahkých zliatin, alebo výkonný audio systém od firmy BOSE.
Celková dĺžka modelu FX dosahuje 4870 mm, šírka má hodnotu 1930 mm a výška 1680 mm. Batožinový priestor má na túto kategóriu nanajvýš priemerný objem 410 litrov.
V ČR sa Infiniti budú predávať v priebehu budúceho roka pod patronátom skupiny Auto Palace Group. Na Slovensku sa predaje začnú zhruba v prvej polovici roku 2010.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.