Volha je opět tu aby nám ukázala jak se jezdí v Rusku. právě představila svůj nový model se jménem Siber. Ve skutečnosti jde o licenční výrobu minulé generace Chrysleru Sebring s několika úpravami, komu to ale vadí?
Je nutné říct, že pro tamní trh jde o velkou událost a představení nejluxusnějšího aktuálního modelu. GAZ Volha dostala k přepracování Chrysler Sebring minulé generace a snažila se z něj udělat moderní vůz pro Ruský trh. Tedy jinak řečeno, nechala ho jak byl.
Sebring je Sebringem i uvnitř, když pod kapotou najdeme původní motory 2,0 o výkonu 141 koní a 2,4 s výkonem o dva koně vyšším. Točivé momenty jsou 188 a 210 Nm, což znamená maximální rychlost 4,85 metru dlouhého vozu lehce přes 200 km/h. V Rusku je důležitý údaj o světlé výšce, ta je 140 mm.
V základní výbavě najdeme dvoustupňové airbagy, klimatizaci, posilovaný a seřiditelný volant, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech a autorádio se šesti reproduktory.
Novou Volhu vyráběnou v Nižném Novgorodě si projel i vlivný ministerský předseda Vladimir Putin a cena se má pohybovat mezi 180 a 300 tisíci korun. Nepřijde vám to taky trochu málo?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.