Honda Jazz druhej generácie sa síce predstavila na domácom japonskom trhu už asi pred rokom, no na európsky trh zavíta až v jeseni tohto roku. Zmien oproti predchádzajúcej verzii na prvý pohľad nie je mnoho, ale opak je pravdou.
Pri pohľade na novú Hondu Jazz sa na prvý pohľad môže zdať, že sa skôr jedná o klasický rozsiahly facelift, než o úplne novú generáciu. Zmeny v dizajne nie sú naozaj revolučné, no interiér sa ešte viac priblížil vkusu európskych zákazníkov. Model Jazz by sme svojou celkovou dĺžkou 3900 mm mohli zaradiť do kategórie malých automobilou, no svojim variabilným interiérom a mimoriadnou pozdĺžnou priestrannosťou nakúka do triedy mini-MPV.
V duchu generačných zmien sa dĺžka vozidla zväčšila o 55 mm, no stále ostáva pod úrovňou 4 metre a zastavila sa na hodnote 3900 mm. Výška nového Jazzu zostala nezmenená, no šírka vzrástla o 20 mm (1695 mm). Jazz dostal aj úplne novú platformu s rozšíreným rozchodom kolies vpredu o 35 mm, vzadu o 30 mm, čo je prínosom pre vylepšené jazdné vlastnosti. Rázvor osí kolies má teraz hodnotu 2500 mm (+50 mm). Nový podvozok si však zachováva svoju špecialitu, ktorú využívala aj predchádzajúca verzia, a to umiestnenie palivovej nádrže pod prednými sedadlami. Toto riešenie je prínosom pre výbornú variabilitu Jazzu v zadnej časti karosérie. Cestujúci vzadu si tak môžu užívať priestorový prírastok v oblasti kolien +37 mm, zväčšila sa aj vnútorná šírka v oblasti ramien. Pocit priestrannosti umocňuje príplatková panoramatická strecha, ktorá zasahuje ajž nad hlavy zadných pasažierov. Batožinový priestor narástol na hodnotu 390 litrov, čo je v danej triede slušná hodnota, avšak tento údaj platí pri nahradení rezervy lepiacou sadou na opravu defektu. Predchádzajúci Jazz pritom disponoval batožinovým priestorom s hodnotou 380 litrov (VDA).
Honda použila zaujímavú politiku čo sa týka pohonných jednotiek, keďže ponuka motorov pre európsky trh sa líši od domáceho japonského. Pre európsky trh budú k dispozícii 2 motory, prvý 1,2 i-VTEC (66 kW, 114 Nm) v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou má spotrebu 5,1 l/100 km. Väčší 1,4 i-VTEC (74 kW, 127 Nm) je schopný v kombinovanom režime jazdiť za 5,3 l/100 km (v kombinácii s poloautomatickou manuálnou prevodovkou i-SHIFT dokonca za 5,1 l/100 km). Dodáme, že na domácom japonskom trhu sa nový Jazz dodáva s motormi (1,3 l, 73 kW, 127 Nm a 1,5 l, 88 kW, 145 Nm).
Novinka se do Európy dostane tohto roku v jeseni, v ČR sa bude predávať na prelome októbra a novembra.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).