Model Ka je pro Ford velmi očekávanou novinkou. Současná generace je v prodejnách už dlouhých 12 let a náhradu potřebuje jako sůl. Na pomoc přispěchá novinka, kterou vidíte na prvním zveřejněném snímku.
Motoshow v Paříži se stane základnou pro představení nové generace městského minivozítka se znáčkem Ford, modelu Ka. Minulá generace si dokázala získávat zákazníky dlouhé roky, proto je důležité i v případě generace druhé nešlápnout vedle.
Ford zatím vypustil pouze první fotku a to bez jakýchkoliv doplňujících informací, takže se budeme muset spokojit jen s ní. Naleštěme ale naši redakční křišťálovou kouli a podívejme se do ní.
Ford Ka vychází z Fiatu 500, bude se s ním montovat v jednom závodě v Polsku a bude proto mít i podobné vlastnosti. Pod kapotou se objeví 1,4 a 1,6 v benzínu, podpořit je přijde 1,6 TDCi.
Časem se přidají další jednotky, jistě nebude vynechán menší 1,4 TDCi, na benzínu si zase pochutná 1,4 turbo z Fiatu 500.
Zatím ještě nevyráběné auto si už zahrálo ve filmu. Podobně jako minule Mondeo, i Ka bude nyní rozbíjet James Bond v novince Quantum of Solace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.